کد خبر:144379
پ

بدهی باشگاه‌های بسکتبال مورد تاکید و بر اساس مصوبات اقدام می شود

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال، گفت: بدهی باشگاه‌های بدهکار مورد تاکید و توجه این سازمان است و بر اساس مصوباتی که قبل از شروع لیگ و در نشستی که با نمایندگان باشگاه‌ها داشتیم، اقدام خواهیم کرد.

معزی‌فر: در مورد بدهی باشگاه‌های بسکتبال، طبق مصوبات اقدام می‌شود

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، محسن معزی‌فر و در پاسخ به این سئوال که با توجه به مصوبات پیش از شروع مسابقات در مورد تیم‌های بدهکار، روند کار چگونه پیش می‌رود، تاکید کرد: پیش از شروع فصل در نشستی با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و بازیکنان، تصمیماتی در خصوص تیم‌هایی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، گرفته شده که بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.

وی افزود: موضوع بدهی تیم‌ها و باشگاه‌های بدهکار در دو حالت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نخست آنکه یک بدهی متعلق به سنوات و سال‌های گذشته است و از کمیته انضباطی خواستیم که تمهیداتی را بیندیشد تا متضررین بتوانند از طریق مبادی مربوطه، حق و حقوق قانونی خود را دنبال کرده و در بخشی دیگر نیز بتوانند از طریق تشکیل کمیته‌های انضباطی، حقوق خود را دریافت کنند.

سرپرست سازمان لیگ بسکتبال در مورد بدهی‌ این فصل تاکید کرد: در همان نشست پیش از فصل و با تصویب نمایندگان باشگاه‌ها مقرر شد اگر تیمی حداکثر تا نیم فصل ۳۵درصد قرارداد بازیکنان خود را تسویه نکند، بازیکن مورد نظر به صورت بازیکن آزاد می‌تواند از تیم خود جدا شده و باشگاه نیز موظف است تا ۳۵درصد مبلغ قرار داد مربوطه را به بازیکن پرداخت کند.

معزی‌فر گفت: سازمان لیگ حافظ منافع کلیه تیم‌ها و بازیکنان شرکت کننده در لیگ‌هایی است که با فدراسیون همکاری دارند و تمام تلاش خود را انجام داده و انجام می‌دهد تا لیگ با بهترین کیفیت و شرایط برگزار شود. بدون شک و هیچگونه تردیدی، کم‌ وکاستی‌هایی در برگزاری لیگ دیده می‌شود اما به زعم کارشناسان و مربیان تیم‌ها، لیگ امسال با نظم و انضباط بیشتر در حال برگزاری است. ما مصمم هستیم تا مشکلات مطالبات بازیکنان از باشگاه‌های زیربط را برطرف کرده و این مهم همکاری خود آنها را نیز در برطرف کردن این نقیصه طلب می‌کند. مواردی مثل اخذ ۲۰درصد مبلغ قرارداد آنهم در زمان عقد قرارداد الزامی است.

سرپرست سازمان لیگ ادامه داد: بنا داریم در سال آینده، اسامی تیم‌هایی که به انجام تعهدات خود متعهد نبوده‌اند را اعلام کنیم. حال آنکه اگر بازیکنی با یک تیم غیر متعهد، قرارداد امضا کند خودش مقصر است.

وی افزود: طرح‌های دیگری نیز در حال بررسی است که متعاقبا و پس از تایید اطلاع رسانی خواهد شد و امیدوارم به جایی برسیم که پرداخت صد در صد قرارداد بازیکنان، گارانتی شود.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری