کد خبر:104856
پ

بدترین خشکسالی هفتاد سال اخیر در اروگوئه رخ داد

بر اساس شواهد اروگوئه با بدترین خشکسالی خود در هفتاد سال اخیر روبرو است.

   به گزارش ۳۶۱ درجه ایران؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، اروگوئه بدترین خشکسالی خود را در هفتاد سال اخیر تجربه می‌کند. کاهش بارندگی و افزایش شدید دمای هوا سبب کاهش آب پشت سد‌ها شده است. شهر مونته ویدئو پایتخت این کشور با کمبود آب روبرو شده است. تامین آب آشامیدنی با مشکل روبرو شده است. 


خبرنگار: در حالیکه نیمکره شمالی زمین با موج شدید گرما روبرو است تاثیرات تغییرات آب و هوایی به خوبی در این شهر در آمریکای جنوبی دیده می‌شود. مونته ویدئو پایتخت اروگوئه با کمبود شدید آب آشامیدنی روبرو است. بیش از دو میلیون نفر در این شهر با بدترین خشکسالی طی ۷۴ سال اخیر روبرو شده اند.

لوئیس اوبریوت استاد دانشگاه: آنچه که ما شاهد آن هستیم بی سابقه است. این همانند فرو رفتن در یک باتلاق سیاه است. این یک پدیده غیرطبیعی است. بارش باران امسال در اروگوئه ۲۰۰ میلیمتر بود، اما سال‌های گذشته این میزان ۵۰۰ میلیمتر بوده است.

سطح آب در پشت سد پاسوسورینو به پایین‌ترین حد خود رسیده است. مقامات می‌گویند تلاش‌هایی برای رسیدگی به این بحران در جریان است. ماه گذشته رئیس جمهور اروگوئه به دلیل کمبود منابع آب در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.
دولت با افزایش درخواست‌ها برای آب‌های معدنی میزان مالیات بر آن را کاهش داده است. مقامات برای اینکه جریان آب قطع نشود آب را از منطقه ریودوپلاته به مونته ویدئو انتقال داده اند. البته با توجه به کیفیت کم آب این منطقه، وضعیت به مراتب بدتر شده و آب شور است.

صاحب رستوران: ما باید برای کاهش سطح نمک در آب از فیلتر استفاده کنیم. ما هم اکنون در دستگاه قهوه ساز هم از فیلتر استفاده می‌کنیم.

جوی از ناامیدی در بین جامعه ایجاد شده است.

اهل محل: ما تنها ظروف و لباس‌ها را می‌شوییم. ما تنها کف منزل را می‌شوییم. حتی زمانیکه آب را در برابر حیوانات خانگی قرار می‌دهیم آن‌ها هم آن را نمی‌نوشند.

نگرانی‌هایی درباره بهداشت آب وجود دارد.

لوئیس اوبریوت استاد دانشگاه: منابع دیگری از آب وجود دارد، اما از نظر بهداشتی مناسب نیستند. در آب شرب پایتخت میزان کلر و سدیم بالاتر از حد معیار‌های ملی و بین المللی است.

اعلام وضع اضطراری درباره کمبود آب در ماه مه آغاز شد.

اهل محل: این یک موضوع کلی در سراسر جهان است. این تنها به ما مربوط نمی‌شود. آن‌هایی که می‌گویند تغییرات آب و هوایی وجود ندارد باید از وضعیت موجود درس بگیرند.

کاهش شدید آب بحث‌هایی را درباره استفاده از آن در بخش کشاورزی و مدیریت آن ایجاد کرده است.

منبع
صدا و سیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری