کد خبر:45816
پ

اختصاصی| بخشنده همچون درخت توت!

هرساله از نیمه اردبهشت شاهد بخشش شیرین درختان توت هستیم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، از میانه اردیبهشت تا خردادماه هرسال، در بیشتر شهرهای ایران و پایتخت، شاهد بذل و بخشش درختان توت هستیم. وجود توت فراوان سال هاست سنتی را نقش زده است که «توت خوران» نام دارد، آدم را می‌کشاند پای سایه سار درختانی که دیرینگی شان سبب می‌شود گمان کنی هم زمان با جریان زندگی در این سرزمین، نفس کشیده و ریشه دوانده اند.

درختان سرسبز و سخاوتمند توت، پذیرای رهگذران خسته اند، نه از دین و مسلک و عقیده می پرسند و نه از اصالت و تابعیت و نام و نشان! و نه از جناح و جانبداری و زاویه! بی هیچ قید و شرطی میوه شیرین خود را در اختیار شهروندان قرار می دهند. دامنه بخشش این درختان، به وسعت جغرافیای ایران است و محدوده ای ندارد!

این روزها دیگر از اندیشه سوء تغذیه کودکان رها در خیابان خلاص هستی و گوشه ای از ذهن سراسر شلوغت آزاد شده است. در سر هر چهار راهی در پایتخت، ظرف توت های شمیران را در دستان کودکان کارمی بینی که هم مشغول تناول هستند و هم فروش! از سیر شدن شکم کودکان در سر چهارراهها لذت می بری.

مزه توت خوری را هر ایرانی، حداقل برای یک بار تجربه کرده است؛ در گذشته و در شهرستانها مرسوم بود اینکه یک دمدمه سحر، وقتی هنوز تیغ آفتاب تیز نشده بود، دست مادر و پدر یا خویشی را بگیری و شانه به شانه هم درحالی که سطل و پارچه همراه داری، به خیابان بزنی تا در دل محله‌ای قدیمی بساط توت تکانی را پهن کنی و این همه حظ ما از بهار باشد.

چه بخشنده درختی و چه نشانه شایسته ای از منبع فضل الهی! به راستی چه کارهای دیگری سراغ دارید که بتوان همچون درخت توت بخشنده و وسیع بود؟ این متن، مجالی است برای معرفی بخشش هایی مشابه بخشش درخت توت،به ۳۶۱ درجه ایران، بی حد و بی منت و وسیع! منتظر معرفی شما هستیم. شماره تماس: ۰۹۰۵۲۵۵۸۰۸۲  و۰۲۱۲۸۴۲۰۳۶۱

صاپست: ۱۲۱۰۳۶۱

کلیدواژه : تهراندرختان توت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری