کد خبر:114504
پ

بحران آموزشی و کلاس‌های خالی از معلم در آمریکا

اخیرا یک تارنمای آمریکایی نوشت: دستمزد پایین و کاهش انگیزه انتخاب شغل معلمی به دلیل نگرانی از ناامنی مدارس با تکرار تیراندازی‌های مرگبار در مدارس، مراکز آموزشی در سراسر آمریکا را در سال جدید تحصیلی با کمبود شدید معلم مواجه کرده است.

بحران آموزش و کلاس‌های خالی از معلم در آمریکا

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، سال تحصیلی در آمریکا به طور سنتی در پایان ماه آگوست یا اوایل سپتامبر (مرداد-شهریور) و پس از تعطیلات تابستانی آغاز می شود و بر اساس گزارش تارنمای آکسیوس امسال سال تحصیلی در این کشور با کمبود شدید معلم همراه است.

بر اساس گزارش این تارنمای آمریکایی، حرفه معلمی در این کشور اکنون با بحران موجودیت مواجه است و تعداد جوانانی که قصد دارند حرفه معلمی را انتخاب کنند، کافی نیست.

تحقیقات توآن نِگوین (Tuan Nguyen) استاد کالج آموزشی در دانشگاه ایالتی کانزاس نشان می دهد که ده ها هزار پست خالی معلمی در آمریکا وجود دارد و بیش از ۱۶۰ هزار شغل توسط معلمانی که فاقد صلاحیت هستند، پُر شده است.

بر پایه این گزارش، کمبود معلم در مناطق جنوب و جنوب غربی آمریکا شدیدتر است.

خالی بودن پست معلمی در یک دهه گذشته ادامه داشته است اما این معضل با همه گیری کرونا و افزایش تیراندازی ها در مدارس که کاهش اشتیاق معلمان را به همراه داشته، تشدید شده است.

این درحالیست که حقوق معلمان همچنان ثابت بوده است. بر اساس گزارش مجله اسلیت دستمزد هفتگی معلمان بر اساس نرخ تورم در مدارس دولتی این کشور بین سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۱ تنها ۲۹ دلار افزایش داشته و از ۱۳۱۹ دلار به ۱۳۴۸ دلار رسیده است.

استاد دانشگاه ایالتی کانزاس، در این زمینه گفت تصویری که از مفهوم معلم بودن در آمریکا وجود دارد، در ۱۰ سال گذشته بدتر شده و دلیل آن تکرار کشیده شدن پای مدارس به درگیری های سیاسی است.

به نوشته اکسیوس، مناطق مختلف آموزشی در آمریکا تلاش می کنند رویکردهای جدیدی را برای جذب استعدادهای جدید اتخاذ و با پیشنهادهای پاداش مالی، معلم هایی را که اکنون در مدارس این کشور خدمت می کنند، حفظ کنند.

پیشتر نیز شبکه خبری ای بی سی نیوز با استناد بر گزارش دیوان محاسبات آمریکا درباره آموزش در دوران همه‌گیری کرونا که ژوئن (خرداد/ تیر) سال ۲۰۲۲ منتشر شد، نوشت: بخش آموزش عمومی در آمریکا حدود ۷ درصد از جمعیت معلمان خود (۲۳۳ هزار نفر) را بین سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ از دست داده است.

این گزارش حکایت از آن داشت که بیش از سه چهارم ایالت‌های آمریکا با معضل کمبود معلم مواجه هستند که نگرانی های فزاینده‌ای را برای آموزش عمومی و مقام‌های دولتی این کشور ایجاد کرده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری