کد خبر:159776
پ

باندهای پرواز تایوان برای مقابله با حملات احتمالی موشکی چین تعریض می شوند

یک مقام دفاعی جزیره تایوان اعلام کرد که باندهای پرواز هفت پایگاه هوایی این جزیره برای مقابله با حملات احتمالی موشکی چین تعریض خواهند شد.

تعریض باندهای پرواز فرودگاه‌های تایوان برای مقابله با حملات احتمالی موشکی چین

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، این مقام وزارت دفاع تایوان با بیان اینکه تعریض کردن باندهای پرواز فرودگاه‌ها آنها را در برابر حملات موشکی احتمالی از سوی چین انعطاف‌پذیرتر کرده و بر مقاومت آنها خواهد افزود، گفت: بر اساس بررسی داده‌های نظامی از سوی مقامات وزارت دفاع و مشاوران نظامی آمریکایی، تصمیم گرفته شد عرض باند پرواز این هفت پایگاه به ۶۰ متر افزایش پیدا کند.

به گفته این مقام وزارت دفاع تایوان، تعریض باندهای پرواز این پایگاه‌ها شرایطی را فراهم خواهد آورد تا در صورت هدف قرار گرفتن آنها توسط موشک‌های چینی، این باندهای عریض شده همچنان بتوانند شرایط پرواز و فرود جنگنده‌های خودی را فراهم آورده و از زمین‌گیر شدن کامل نیروی هوایی تایوان جلوگیری به عمل آورند.

این مقام وزارت دفاع تایوان افزود: از سوی دیگر عریض شدن این باندهای پرواز، این امکان را ایجاد خواهد کرد تا سریع‌تر تحت عملیات تعمیر و بازسازی قرار گرفته و در عین حال این باندها را برای بمب‌افکن‌‎های بی-۵۲ و هواپیماهای غول‌پیکر ترابری نیز قابل استفاده خواهد کرد.

وزارت دفاع تایوان چهارشنبه گذشته اعلام کرد که ۱۸ هواپیمای نیروی هوایی چین را هنگام انجام «گشتزنی مشترک» با ناوهای آن کشور در اطراف این جزیره ردیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، یازده فروند هواپیمای چینی که با همراهی ناوهای آن کشور در حال گشتزنی مشترک بودند، از خط میانی عبور کردند. این خط میانی به طور معمول به عنوان مرز غیررسمی بین دو طرف شناخته می‌شود.

این نخستین تحرکات گسترده نظامی چین در اطراف تایوان پس از انتخابات هفته گذشته در این جزیره بوده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری