کد خبر:94755
پ

باقی ماندن “بشار اسد” شکست راهبردی اسراییل است

به تازگی موسسه سیاست شرق واشنگتن در تحلیلی با اشاره به شکست طرح های رژیم صهیونیستی و غرب در براندازی نظام سیاسی سوریه، نوشت که بقای “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه شکست راهبردی اسرائیل است.

اندیشکده آمریکایی: بقای "بشار اسد" شکست راهبردی اسراییل است

به گزارش امروز (سه شنبه) ۳۶۱ درجه ایران، موسسه سیاست شرق واشنگتن در این تحلیل که توسط «ایهود یعاری» پژوهشگر صهیونیست انجام شده، آورده است:‌ اسرائیل از ۱۲ سال جنگ سوریه به عنوان بزرگترین بازنده بیرون آمد، زیرا بقای حکومت اسد که متحد نزدیک ایران است، یک شکست راهبردی برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) است.

یعاری معتقد است که باقی ماندن اسد در قدرت، ایران را در موقعیتی قرار داده تا برای بازسازی نیروهای مسلح سوریه نفوذ فزاینده ای انجام دهد و این مساله، اجازه می دهد تا با وجود گذرگاههای زمینی از طریق عراق و همچنین یک پل هوایی از طریق پروازهای مستقیم از ایران، موشک های حزب الله لبنان با تجهیزاتی که بصورت دقیق روی آن نصب می شود، به موشک‌های سهمگین و نقطه زن تبدیل شود.

وی می افزاید: به طور خلاصه، تهدید اسرائیل روز به روز در حال افزایش است و چالش های نظامی که ارتش آن (این رژیم) با آن مواجه است، پیچیده تر می شود.

در این تحلیل آمده است: سوریه به ندرت بخشی از بحث های سیاسی در اسرائیل خواهد بود، چیزی که در طول پنج انتخابات پارلمانی در چهار سال گذشته توجه زیادی به آن نشده است، اما محاسبات تاکتیکی کوتاه مدت اسرائیل خطرات بلند مدت را نادیده گرفته است، زیرا ایران مصمم است به هدف اصلی خود یعنی استقرار سامانه های پدافند هوایی در سوریه ادامه دهد و تهران در عین حال از اعزام تعداد زیادی از نیروهای خود به سوریه اجتناب کرده و در عوض ترجیح می‌دهد تیم‌هایی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برای فرماندهی شبه نظامیان شیعه و نیروهای محلی جذب شده در سوریه، اعزام کند.

به اعتقاد این پژوهشگر صهیونیست، شواهد نشان می دهد که ایران به دلیل حضور در سوریه در طرح محاصره اسرائیل (رژیم صهیونیستی) پیشرفت چشمگیر داشته و علاوه بر محاصره آن از سوی مقاومت غزه (فلسطین)، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در کنار تلاش برای کمک به حماس و جهاد اسلامی فلسطین برای سرهم کردن موشک های خود که مراکز مهم حیاتی اسرائیل را هدف قرار می دهند، طرفداران خود را در کرانه باختری را نیز سازماندهی کنند.

یعاری از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه به عنوان اولین فرمانده خاورمیانه یاد کرد که راهبرد دقیقی با هدف نابودی تدریجی رژیم اسرائیل داشت.

وی با بیان اینکه برنامه (سردار سپهبد شهید) سلیمانی برای نابودی رژیم اسرائیل «آهسته و فرسایشی و نه یک حمله غافلگیرانه» بود، افزود: او به جای حمله همه جانبه، نیروهای نامنظم و مجموعه ای از شبه نظامیان قدرتمند (نیروهای مقاومت مردمی) مجهز به مقادیر انبوه راکت و خمپاره به رهبری ایران را تشکیل داد تا تهدید وجودی برای اسرائیل باشد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری