کد خبر:104048
پ

باز گشت۱۳ واحد تولیدی راکد در گلستان به چرخه تولید/ احیای واحد‌های راکد از اولویت‌های کانون

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان گفت: در ۳ ماهه ابتدای سالجاری ۱۳ واحد تولیدی راکد در گلستان به چرخه تولید بازگشتند. احیای واحد‌های راکد از اولویت‌های کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار است.

۱۳ واحد تولیدی راکد در گلستان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، روح الله تجری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با پیگیری‌های مداوم دستگاههای مربوطه و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس؛ ۱۴ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند و در حال حاضر واحد تولیدی که در وضعیت بحرانی در استان داشته باشد، نداریم.

وی ادامه داد: در ۳ماهه ابتدای سالجاری شکایات کارگران نسبت به سال گذشته ۲۲درصد کاهش داشته است و این کاهش به دلیل تلاش نمایندگان کارگری در شوراهای اسلامی کار گلستان است که در همان مجموعه‌های کاری، مشکل کارگر و کارفرما را حل و فصل می‌کنند.

تجری بیان کرد: کانون شوراهای کار استان گلستان از بانک‌های مستقر در استان با هماهنگی استانداری درخواست کرده‌ به واحدهای صنعتی که در تولید و اشتعال خوب عمل کرده و شفافیت دارند، تسهیلات بانکی با شرایط بسیار خوب پرداخت کنند.

وی افزود: کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان همچنین پیگیر تبدیل وضعیت ۸۵ کارگر شهرداری در گلستان است و نیز پیگیر پرداخت اضافه کار، بن کالا، حق مسکن و مشکلاتی سختی کار آنها نیز هست. پیگیری مطالبات کارگران پیمانکاران شاغل در شهرداری استان گلستان نیز ازسوی کانون پیگیری شده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار گلستان در ادامه درباره برنامه توسعه هفتم نیز گفت: برنامه هفتم توسعه نیازمند بازنگری اساسی است و باید ماده‌ها و تبصره‌هایی که منافع کارگران را خدشه‌دار می‌کنند، بررسی و حذف شوند. در این مورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به فکر جامعه کارگری باشند و موارد ضدکارگری را تصویب نکنند.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات معیشتی و امنیت شغلی کارگران باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار بگیرد چراکه کارگران با داشتن معیشت و امنیت شغلی در مسیر اجرای کار موفق‌تر عمل می‌کنند و بدین ترتیب کشور توسعه پیدا خواهدکرد.

منبع
ایلنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری