کد خبر:92060
پ

بازگشت واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمانی کرمان به مدار تولید برق

معاون تعمیرات و نگهداری شرکت مدیریت تولید شرکت برق منطقه‌ای کرمان گفت: با بازگشت واحد شماره ۲ بخار نیروگاه شهید سلیمانی کرمان به شبکه سراسری، تمام واحدهای این نیروگاه در مدار تولید قرار گرفتند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، افشین عبداللهیان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: واحد شماره ۲ بخار نیروگاه که با توان اسمی ۱۶۰ مگاوات به منظور انجام تعمیرات اساسی ژنراتور و کسب آمادگی تولید برق پایدار در پیک(اوج) تابستان از مدار تولید خارج شده بود پس از انجام فعالیت‌های پیش‌بینی شده تعمیراتی، دوباره به شبکه سراسری تولید برق پیوست.

وی تصریح کرد: در مدت زمان خروج این واحد از مدار و به منظور آمادگی هرچه بیشتر، بازدید های سالانه مربوط به بخش های آن، تجهیزات جانبی، سیستم های الکتریکی، کنترل و ابزار دقیق همه بخش ها به طور کامل و دقیق انجام شد.

معاون تعمیرات و نگهداری شرکت مدیریت تولید شرکت برق منطقه ای کرمان بیان کرد: بازسازی، نصب مجدد بخش های مرتبط با ژنراتور و آزمایش های داخل سایت، بازدید از ژنراتور و سیستم تحریک، انجام انواع تست‌های الکتریکی حفاظت و تحریک از مهم‌ترین اقداماتی بوده که در این دوره از تعمیرات اساسی توسط متخصصان داخلی انجام شد و در نهایت این واحد با موفقیت در مدار تولید قرار گرفت.

عبداللهیان خاطرنشان کرد: با پیوستن این واحد به شبکه سراسری، همه واحدهای نیروگاه شهید سلیمانی با تمام توان در مدار تولید قرار گرفته اند و آماده خدمت رسانی در پیک تابستان پیش رو هستند.

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی شامل هشت واحد گازی و چهار واحد بخار با ظرفیت اسمی ۲ هزار مگاوات در ۲۰ کیلومتری محور کرمان به رفسنجان قرار دارد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری