کد خبر:165274
پ

بازتاب درمان کودک افغان توسط وزیر بهداشت ایران در رسانه‌های افغانستان

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در بازدید از بیمارستان «شهید محمدی» بندرعباس، چشمان یک دختر افغان را معاینه و درمان کرد و این اقدام در رسانه های افغانستان بازتاب یافت.

بازتاب درمان کودک افغان توسط وزیر بهداشت ایران در رسانه‌های افغانستان

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، رسانه‌های افغانستان اقدام دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از بیمارستان «شهید محمدی» بندرعباس را که در جریان آن، وی چشم آسیب دیده یک دختر ۹ ساله افغان را معاینه و درمان کرد، بازتاب دادند.

خبرگزاری آوا نیوز نوشت: وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید سرزده از بیمارستان شهید محمدی شهر بندرعباس چشم آسیب دیده دختر ۹ ساله افغانستانی را که به علت ورود چسب (شیرش) آهن آسیب دیده بود را معاینه و درمان کرد. دکتر بهرام عین اللهی، متخصص چشم است.

این رسانه با انتشار فیلمی از این دیدار و معاینه نوشت: وقتی وزیر بهداشت ایران دلسوزانه چشم دختر افغانستانی را درمان می‌کند.

انتشار این ویدئو همچنین در کانال تلگرامی خبرگزاری طلوع نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. این فیلم در سایر شبکه‌های مجازی افغانستان نیز منتشر شده است.

سازمان جهانی‌ بهداشت با ابراز نگرانی در مورد نظام بهداشت و درمان افغانستان، وضعیت آن‌ را «شکننده» خوانده است.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز به تازگی اعلام کرده است که در افغانستان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مناطقی زندگی می‌کنند که به امکانات بهداشتی دسترسی ندارند.

پس از خروج آمریکا از افغانستان، کمک های مالی به بخش درمان این کشور کاهش یافته و مردم این کشور را با مشکلاتی مواجه کرده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری