کد خبر:44553
پ

آرامش در بازار مرغ/ قیمت مرغ به ۵۱ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب کاهش یافت

قیمت مرغ عمده‌فروشی در بازار تهران به ۵۱ هزار تومان کاهش یافت در حالی که نرخ مصوب ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت مرغ عمده‌فروشی در بازار تهران به ۵۱ هزار تومان کاهش یافت در حالی که نرخ مصوب ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

بازار مرغ آرام شد/کاهش قیمت به 51 هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، گزارش امروز از بازار تهران حاکی است قیمت مرغ در عمده‌فروشی‌ها به ۵۱ هزار تومان کاهش یافته، در حالی که قیمت برای عمده‌فروشی از سوی ستاد تنظیم بازار ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان مصوب شده بود. روز بیستم اردیبهشت طرح اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد و برای ۴ قلم محصولات روغن، مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و مشتقات آن قیمت‌های جدید از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها مصوب شد.

کارشناسان کشاورزی همان زمان معتقد بودند که امکان دارد با سیستم عرضه و تقاضا قیمت کالاهای اساسی به کمتر از نرخ مصوب عرضه شود. استدلال آنها این بود که با اجرای این طرح بهره‌وری و تولید افزایش می‌یابد و البته برخی هم معتقد بودند که تقاضا در بازار افت خواهد کرد و اینها عاملی برای کاهش قیمت می‌شود.

پرویز فروغی دبیرکانون مرغداران گوشتی کشور در این ارتباط اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت مرغ‌هایی که اکنون در بازار عرضه می‌شود نهاده آن در گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شده و از طرفی میزان تولید زیاد است قیمت مرغ زیر نرخ مصوب خود به فروش می‌رسد.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و آزاد شدن نرخ نهاده‌های دام و طیور قیمت مرغ در آینده باید به قیمت مصوب خود برسد.

گزارش امروز از بازار تهران حاکی است قیمت مرغ در عمده‌فروشی‌ها هنوز به نرخ مصوب نرسیده و ۴ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری