کد خبر:25316
پ

بارش‌ باران و برف کدام محورها را مسدود کرد؟

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، از آخرین وضعیت آب و هوایی و جاده‌ای استان‌ها خبر داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، همدان، قزوین، البرز، مازندران، گلستان، تهران، کرمان،بوشهر، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی مسیرهای مسدود اصلی کشور را محور چالوس و آزادراه تهران – شمال و بالعکس؛ دهگلان – حسین آباد؛آزادراه خرم آباد – پل زال (باند غربی)؛ زهکلوت – ایرانشهر؛ بانه – سقز؛ سقز – بوکان؛ سنندج – کامیاران و سنندج_ مریوان اعلام کرد.

وی گفت: محور دالکی – برازجان تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین کمربندی قدیم برازجان انجام می شود؛همچنین محور بندرخمیر – بندرلنگه نیز تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین بندرخمیر – دژگان – بندرلنگه خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: محور بندرخمیر – بندرعباس تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین سه راهی گچین – سه راهی منبع آب انجام می‌شود.

 وی همچنین محورهای مسدود فرعی را میل نادر – سفیدآبه،یاسوج – چرام، پاتاوه – دهدشت، دندی – تکاب، سه راهی ایرانخواه – تکاب،برجک – زهکلوت، جیرفت – هیشین،مهاباد – پسوه، سقز – مریوان ، سروآباد – اورامانات، عنبرآباد – توکل آباد، سرایان – بیرجند،جاسک – بشاگرد،سروآباد – کامیاران، منوجان – هشتبندی،رودبار – مظفرآباد، رودبار – آبسردوئیه، رودبار – بیژن آباد، بزمان – دلگان،ته – چورزق و رودان – منوجان معرفی کرد.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه برودت و بارش برف و باران در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی به خصوص مسیرهای کوهستانی خواهد شد به رانندگان توصیه کرد از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ ها و مه‌شکن اطمینان حاصل کرده و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

 سرهنگ شیرانی به فارس گفت: رانندگان با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها احتیاط بیشتر داشته باشند و رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی کنند چراکه بالاترین علل وقوع تصادفات این هفته مربوط به سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از خط وسط راه و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان گزارش شده است که بر این اساس از رانندگان درخواست داریم تا با رعایت مقررات، حوصله در هنگام رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری