کد خبر:109532
پ

ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی چذابه برای تردد زائرین در آستانه اربعین

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اجرای پروژه‌های درحال اتمام محورهای منتهی به پایانه مرزی چذابه، گفت: هدف از اجرای این پروژه ها ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده‌ای و زائران اربعین حسینی (ع) است.

ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان در حال تکمیل است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رضامیراب‌زاده شنبه با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش ایمنی تردد زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: سال گذشته ۳.۵ کیلومتر و امسال ۱۹ کیلومتر جداکننده بتنی در جاده‌های اربعینی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳.۵ کیلومتر نصب و مرمت گاردریل اجرا شد که این میزان در مسیرهای مربوط به زائران اربعین امسال به ۱۰ کیلومتر رسیده است افزود: اربعین امسال ۱۸۸ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی نصب شد که در مقایسه با ۴۶ هزار ۵۰ عدد علائم نصب شده سال گذشته رشد چهار برابری داشت.

ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان در حال تکمیل است

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به طرح ایمن سازی در محور منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه، گفت: در زمینه احداث روشنایی نقطه ای نیز سال گذشته چهار نقطه و امسال ۱۶ نقطه انجام شده است.

میراب‌زاده ادامه داد: احداث روشنایی طولی و اجرای رفوژ میانی نیز نسبت به سال گذشته رشد چهار برابری داشته است، به طوری که احداث روشنایی طولی از چهار کیلومتر به ۱۸ کیلومتر رسیده و اجرای رفوژ میانی نیز از سه کیلومتر به ۱۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اجرای شیار لرزاننده نیز با تغییر قابل توجهی از ۶۰ کیلومتر به ۱۴۰ کیلومتر، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در اربعین گذشته ۴۳ کیلومتر و امسال به ۵۸ کیلومتر افزایش پیدا کرد و نیز بهسازی ابنیه فنی نیز از پنج دستگاه به ۳۲ دستگاه ارتقا یافت.

ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان در حال تکمیل است

رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: ارتقاء ایمنی تردد جاده ای زائران اربعین حسینی(ع) به عنوان یک هدف مهم وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، همواره در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در همین راستا سال گذشته ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای پروژه های نگهداری و ایمنی راه های سفرهای اربعینی هزینه شد.

سید احسان قریشی زاده با بیان اینکه امسال چهار هزار میلیارد ریال پروژه های نگهداری و ایمنی راه های استان هزینه شده است، تصریح کرد: سال گذشته ۷۳ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت اجرا شد که این میزان امسال به ۲۲۰ کیلومتر رسید و نیز در اجرای خط کشی محورهای یاد شده سال گذشته ۷۰۰ کیلومتر و امسال حدود ۲.۵ برابر سال گذشته یعنی یک هزارو ۶۰۰ کیلومتر انجام شده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد اتباع ایرانی و عراقی، به ویژه زایران اربعین، و زایران حرم‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه از ابتدای ماه صفر شروع و تا چند روز مانده به اربعین به اوج خود می رسد.

۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ روز اربعین حسینی است.

خوزستان ۱۸ هزارو ۵۵۸ کیلومتر راه دارد که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری