کد خبر:30103
پ

اکراین درخواست کمک اضطراری کرد

سازمان ناتو اعلام کرده که اکراین درخواست کمک بین‌المللی در شرایط اضطراری داشته است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سازمان ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان درخواستی از دولت اکراین برای کمک بین‌المللی در شرایط اضطراری با «موضوعات مختلف» دریافت کرده است.

ناتو درباره پیام اوکراین گفت: «سرویس اضطراری دولتی اکراین در حال آماده شدن برای شرایط اضطراری در مقیاس بزرگ با ماهیت‌های مختلف است که می‌تواند بر شهروندان غیرنظامی آن تأثیر بگذارد. مطابق با رویه‌های مرجع، مرکز هماهنگی واکنش به بلایای اروپای آتلانتیک، درخواست کمک بین‌المللی از سوی اکراین در ۱۵ فوریه ۲۰۲۲ دریافت کرده است.»

با این حال سازمان ناتو توضیحات بیشتری درباره این درخواست اکراین نداده است، اما در حال حاضر تنش‌ها در شرق اروپا میان روسیه و کشورهای غربی بویژه بر سر عضویت آتی اکراین در ناتو در بالاترین سطح قرار دارد.

حتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده آماده است تا با روسیه وارد دیپلماسی شود، اما در صورت حمله مسکو به اکراین که به عقیده او هنوز محتمل است، واشنگتن قاطعانه پاسخ دهد. بایدن در این ارتباط گفت: «ایالات متحده آماده است فارغ از هر اتفاقی که بیفتد، دیپلماسی با روسیه و متحدان و شرکا را برای بهبود امنیت و ثبات در اروپا دنبال کند و همزمان ما آماده پاسخ قاطع به حمله روسیه به اکراین هستیم. این موضوع هنوز هم بسیار محتمل است و احتمال زیادی برای وقوع این حمله وجود دارد.»

فرافکنی غرب در مورد آمادگی ادعایی روسیه برای «تهاجم» به اوکراین در چند ماه گذشته ادامه داشته است، اما مسکو بارها اعلام کرده که اکراین یا هیچ کشور دیگری را تهدید نمی‌کند و این حق را دارد که نیروهای نظامی را در داخل خاک خود جابه‌جا کند.

به گزارش اسپوتنیک، در عین حال، روسیه نسبت به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای خود هشدار داده و وزارت دفاع این کشور اعلام کرده است که هفته گذشته یک زیردریایی آمریکایی کلاس ویرجینیا در آب‌های سرزمینی روسیه مشاهده شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری