کد خبر:23833
پ

اهمیت سلام بر فاطمه زهرا (س)

خداوند بهشت را از نور وجود خود آفرید، سپس آن را برگرفته و رها کرد. پس یک سوم آن به من [پیامبر«ص» و یک سوم آن به فاطمه و ثلث باقیمانده به علی «ع»و اهل بیت او اصابت کرد. پس هر کس که از آن نور به او برسد، به ولایت آل محمد«ص» رهنمون می‌شود.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، در ارتباط با جایگاه و شان فاطمه زهرا (س) روایت‌های زیادی وجود دارد و یکی از ختوم مجرّب در برآورده شدن حاجات، صلوات و سلام بر بانوی دو عالم است.

در روایتی آمده است:

یزید بن عبد الملک از پدرش و از جدّش نقل کرده است که: بر فاطمه سلام الله علیها وارد شدم، پس او ابتدا بر من سلام کرد، و فرمود حالت چگونه است؟ عرض کردم: به دنبال خیر و برکت هستم. آن گاه فرمود: «أَخْبَرَنِی أَبِی وَ هُوَ ذَا هُوَ أَنَّهُ مَنْ سَلَّمَ عَلَیهِ وَ عَلَی ثَلَاثَهَ أَیامٍ أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّهَ قُلْتُ لَهَا فِی حَیاتِهِ وَ حَیاتِکِ قَالَتْ نَعَمْ وَ بَعْدَ مَوْتِنَا؛ (1)

پدرم خبر داد، در حالی که زنده بود، هر کسی سه روز بر او و بر من سلام کند، خدا بهشت را بر او واجب می کند. عرض کردم: در حیات او و شما؟ فرمود: بلی، و بعد از مرگمان.»

همچنین در روایتی دیگر آمده: حضرت فاطمهُ(س):قالَ لی رَسولُ اللّهِ(ص): یا فاطِمَهُ، مَن صَلّی عَلَیک غَفَرَ اللّهُ لَهُ، وألحَقَهُ بی حَیثُ کنتُ مِنَ الجَنَّهِ.

حضرت فاطمهُ(س): رسول خدا(ص) به من فرمود: ای فاطمه، هر کس بر تو درود بفرستد، خداوند او را می آمرزد و در هر جای بهشت که باشم، او را به من ملحق می سازد.

السَّلاَمُ عَلَیک یا سَیدَهَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ السَّلاَمُ عَلَیک یا وَالِدَهَ الْحُجَجِ عَلَی النَّاسِ أَجْمَعِینَ

سلام بر تو اى بانوى بانوان جهانیان، سلام بر تو اى مادر حجت هاى الهى بر همه مردم.

السَّلاَمُ عَلَیک أَیتُهَا الْمَظْلُومَهُ الْمَمْنُوعَهُ حَقَّهَا

سلام بر تو اى ستمدیده محروم گشته از حق خویش.

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی أَمَتِک وَ ابْنَهِ نَبِیک وَ زَوْجَهِ وَصِی نَبِیک صَلاَهً تُزْلِفُهَا فَوْقَ زُلْفَی عِبَادِک الْمُکرَّمِینَ مِنْ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ أَهْلِ الْأَرَضِینَ

خدایا درود فرست بر کنیزت، ودختر پیامبرت، و همسر جانشین پیامبر، درودى که بر فراز جایگاه بندگان گرامی ات از اهل آسمان ها و زمین ها جایش دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری