کد خبر:111621
پ

امیرعبداللهیان راهی آفریقای جنوبی شد

دقایقی قبل وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی راهی این کشور شد.

امیرعبداللهیان عازم آفریقای جنوبی شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در رأس هیئتی برای شرکت در پانزدهمین نشست کمیسون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی، بعدازظهر امروز راهی این کشور شد.

روز گذشته مهدی آقاجعفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا خبر داد: پانزدهمین نشست کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی پنج شنبه ۱۹ مرداد با حضور وزیر امور خارجه در پرتوریا برگزار می شود.

وی گفت: نشست مقدماتی این کمیسیون از روز سه شنبه ۱۷ مرداد با حضور کارشناسان ارشد وزارتخانه‌های دو کشور در وزارت خارجه آفریقای جنوبی آغاز شده است.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی تصریح کرد: بررسی راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و فناوری و همچنین نهایی کردن اسناد و تفاهم نامه‌های تبادل شده میان دو طرف برای امضا در سفر آتی دوجانبه و رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی که قرار است در پاییز امسال انجام شود در دستور کار این نشست قرار دارد.

اقاجعفری در پایان خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی همچنین از رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران بریکس پلاس که در شهریورماه آینده در ژوهانسبورگ برگزار می‌شود، دعوت بعمل آورده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری