کد خبر:100043
پ

اقدامات وزارت راه وشهرسازی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارشی اقدامات انجام شده این وزارتخانه را برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تشریح کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، این معاونت عملیاتی شدن ساخت بیش از یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن را یکی از اقدامات مهمی برشمرده است که در راستای قانون جهش تولید مسکن صورت گرفته است.
تشکیل صندوق ملی مسکن و اعمال ۳۰ درصد تخفیف عوارض صدور و تمدید پروانه ساختمانی در طرح‌های حمایتی مسکن، بخشی دیگری از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.
همچنین در اجرای تحقق ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن تخصیص ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی نظام بانکی به بخش مسکن به عنوان بخشی از این اقدامات یاد شده است.
شناسایی ۱۰.۵ هزار هکتار اراضی مازاد دولتی سایر دستگاه‌ها در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن / شناسایی حدود ۶۳ هزار و ۴۱۴ هکتار از اراضی مستعد ساخت مسکن برای الحاق به محدوده شهر‌ها و انتشار اوراق تامین مالی برای بخش مسکن از دیگر اقدامات این معاونت برای سرعت بخشیدن به ساخت مسکن است.
در این گزارش همچنین به شناسایی ۲ هزار و ۱۹۲ هکتار اراضی بلاتکلیف در محدوده‌های شهری / راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات کشور و اخذ کد رهگیری رایگان به موجران و مستاجران / اعمال ۳۰ درصد تخفیف عوارض صدور و تمدید پروانه ساختمانی در طرح‌های حمایتی مسکن /کاهش مالیات طرح‌های حمایتی تامین مسکن نیز اشاره شده است.
تهاتر اراضی وزارت راه و شهرسازی با بنیاد مسکن، شهرداری‌ها، استانداری‌ها، قرارگاه سازندگی خاتم، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد مستضعفان براساس قیمت کارشناسی بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته است
طبق این گزارش، مقرر شده تا میزان مالیات طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی برای سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ با معرفی وزارت راه و شهرسازی معادل ۳ میلیون ریال برای هر واحد تعیین شود.
همچنین با هدف تحقق هویت و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و رعایت الزامات زیست‌محیطی، پدافند غیرعامل و… دستورالعمل طراحی و ساخت پروژه‌های مسکن حمایتی و تدوین شاخص‌های تحقق هویت و فرهنگ و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی انجام شده است.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری