کد خبر:97113
پ

اقدامات اسرائیل منطقه را منفجر خواهد کرد!

دقایقی قبل سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هیئت آمریکایی ضمن هشدار درباره اینکه اقدامات اسرائیل منطقه را منفجر خواهد کرد، مداخله جدی و موثر آمریکا را خواستار شد.

تشکیلات خودگردان فلسطین: اقدامات اسرائیل منطقه را منفجر خواهد کرد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در دیداری که در رام‌الله با هیئتی از اعضای دو حزب‌ جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا داشت، اظهار کرد: سیاست‌های خصمانه اسرائیل شامل قتل‌ها، شهرک‌سازی، محاصره شهرهای فلسطینی، مجازات جمعی و یورش به اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان منطقه را منفجر خواهد کرد و هیچ کسی نمی‌تواند نتایج آن را پیش‌بینی کند.

ابوردینه گفت: شرایط موجود نیازمند مداخله جدی و موثر دولت آمریکا است، سیاست محکوم کردن دیگر مفید نیست و آنچه دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره حمایت از راه‌حل دوکشوری، رد شهرک‌سازی‌ها، جلوگیری از کوچاندن ساکنان فلسطینی از خانه‌هایشان و احترام به شرایط تاریخی و حقوقی قدس اعلام کرده، باید عملی شود.

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: محمود عباس همواره بر پایبندی طرف فلسطینی به قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی به عنوان تنها راه برقراری صلح و ثبات در منطقه و تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ تاکید دارد.

همچنین او تاکید کرد: تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی آشکارا تاکید دارند که شهرک‌سازی‌ها در تمامی مناطق فلسطینی غیرقانونی است و باید برچیده شوند، این مطلب در قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت نیز ذکر شده است و ما از کنگره آمریکا می‌خواهیم در تصمیمات خود درباره سازمان آزادی‌بخش فلسطین تجدیدنظر کند چراکه چنین قطعنامه‌هایی مانع از برقراری روابط متعادل با طرف فلسطینی می‌شود.

شورای عالی برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز کابینه رژیم صهیونیستی پیشتر احداث ۵۶۲۳ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را تصویب کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در اظهاراتی جنجالی مدعی شده بود که باید امید فلسطینی‌ها به تشکیل کشورشان قطع شود و اسرائیل برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند.  

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما برای روزی که ابومازن (محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) نباشد، آماده می‌شویم، ما به تشکیلات خودگردان فلسطین نیاز داریم و اجازه فروپاشی آن را نمی‌دهیم و نمی‌خواهیم آن فروبپاشد. ما حاضر به حمایت مالی از تشکیلات خودگردان هستیم، منفعت ما در استمرار فعالیت‌های تشکیلات خودگردان است.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری