کد خبر:164684
پ

افتتاح طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان

معاون شهردار تهران گفت: شرکت خاکریز آب این امکان را دارد که در دو سال آینده ۱۵۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی باقی مانده را به شهر تهران تحویل بدهد.

معاون شهردار تهران گفت: شرکت خاکریز آب این امکان را دارد که در دو سال آینده ۱۵۰ کیلومتر شبکه آب‌های سطحی باقی مانده را به شهر تهران تحویل بدهد.

افتتاح طرح هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، همزمان با دهه مبارک فجر ، آیین افتتاح طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان امروز یکشنبه ۱۵ بهمن در قالب پویش امید و افتخار برگزار شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این مراسم گفت: شاهد افتتاح طرح جمع آوری آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان هستیم و آنچه مهم است اثرگذاری طرح به سبب جمع آوری آب‌های سطحی حوزه اکباتان به گستردگی ۸۷۰ هکتار است.

هادی حق بین افزود: شرکت خاکریز آب این امکان را دارد که ظرف دو سال آینده و در همین دوره کار‌های عقب مانده را حل کند و ۱۵۰ کیلومتر باقی مانده را به شهرتهران تحویل بدهد.

معاون شهردارتهران گفت: طبق برنامه باید سالانه ۱۰ کیلومتر مجرای آبی ایجاد کنیم، اما این حجم برنامه ما برای دو سال است.

هادی حق بین از شورای شهر درخواست کرد در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ به شرکت خاکریز آب، توجه ویژه داشته باشد.

طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان، نقش مؤثری در تکمیل چرخه بازچرخانی آب‌های سطحی پایتخت دارد. این طرح همچنین از مهم‌ترین ابزار‌های کنترل روان‌آب‌ها و جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی در مناطق غربی تهران است.

طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان (در محدوده بزرگراه شهید لشکری حدفاصل خیابان نفیسی تا میدان آزادی) با رویکرد انتقال آب‌های سطحی ضلع شمالی بزرگراه شهید لشکری به سرشاخه غربی موجود در میدان آزادی اجرا شده است.

به گفته هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، اجرای طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان از مرداد ۱۳۹۹ آغاز شد و با وجود موانع و مشکلات شامل محدودیت‌های ترافیکی، ۲۴ مورد معارضان تاسیساتی متعدد و وجود خاک‌ریزشی در محدوده اجرای تونل بوده که با اجرای ایمن کار، مساعدت‌های پلیس راهور و هماهنگی انجام شده با ارگان‌های ذی‌ربط رفع شد.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری