کد خبر:138337
پ

اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کنیا وسومالی

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیام‌هایی جداگانه به دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا و رئیس هلال‌احمر سومالی، جانباختن تعدادی از شهروندان این کشور‌ها در حادثه وقوع سیل را تسلیت گفت و برای اعزام نیروی امدادی و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی خطاب به احمد ادریس؛ دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا و یوسف حسن محمد؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر سومالی نوشت:

­

«جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا (جمعیت هلال‌احمر سومالی) ابلاغ می‌نماید.
با غم و اندوه فراوان، از وقوع سیل مخرب در کنیا (سومالی) مطلع شدیم.
در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا (هلال‌احمر سومالی) و سیل‌زدگان اعلام نموده و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی می‌نمائیم.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت اعزام تیم‌های امدادی و درمانی برای کمک به عملیات بشردوستانه اعلام می‌نماید.
بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

­

گفتنی است در حادثه وقوع سیل بر اثر بارش‌های شدید روز جمعه، دست‌کم ۱۵ نفر در کنیا و ۱۰ نفر در سومالی جان خود را از دست داده و ۴ هزار نفر در کنیا و همچنین ۱۱۰ هزار نفر در سومالی مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

منبع
صداوسیما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری