کد خبر:162837
پ

اعضای شورا شهر برای ثبات شهر به نفع مردم کنار هم قرار بگیرند

استاندار خوزستان گفت: با اعضای شورا هم به صورت شخصی و هم رسانه ای با قدرت صحبت کرده ام و اعلام کرده ام به نفع مردم و برای اینکه شهر دچار بی ثباتی نشود باید این چند ماه پایان سال را هم کنار هم قرار بگیرند.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی اکبر حسینی محراب امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اختلافات پیش آمده بین اعضای شورای شهر اهواز، اظهار داشت: با شهرداری جلسات چند نفره‌ای به صورت منظم برگزار می‌شود. درخصوص شرایط فعلی نیز در شورای تامین اهواز به فرماندار مصوبه داده شده و به اعضای شورا تذکر داده‌اند که با توجه به دهه فجر و انتخابات و برنامه‌ریزی بودجه آینده شهرداری تا پایان سال باید انجام شود.

استاندار خوزستان همچنین به پیامد اختلافات شورا و شهرداری اشاره کرد و افزود: وزارت کشور به تمام استان‌هایی که درخواست اوراق مشارکت یا بودجه داشتند، تخصیص داد، اما زمانی که متوجه شدند در خوزستان این مشکلات و اختلافات وجود دارد، دست نگه داشتند. همچنین قرارگاه خاتم که قصد داشت پروژه مترو را به عهده بگیرد و تا یک سال و نیم آینده خط رفت و برگشت را راه اندازی کند اکنون دست نگه داشته است.

وی در ادامه گفت: با اعضای شورا هم به صورت شخصی و هم رسانه ای با قدرت صحبت کرده ام و اعلام کرده ام برای اینکه شهر دچار مشکل نشود باید این چند ماه پایان سال را هم کنار هم قرار بگیرند.

استاندار خوزستان ادامه دادوگفت: برای برکناری زمان وجود دارد پس چرا می خواهند این فرصت طلایی که به لحاظ آب و هوایی و زمانی برای کار کردن خوب است را از دست دهند؟ این افراد ۲ و سال و نیم کنار هم کار کردند این ۲ ماه را هم کنار هم کار کنند؛ برای عزل، تعدیل و انتخاب جانشین همیشه وقت هست ضمن آن‌که عملکرد شهردار اهواز هم طوری نبوده که بخواهیم در عرض یک ماه و نیم او را برکنار کنیم.

حسینی محراب اظهار کرد: یکسری افراد به به اختلافات شورا دامن زدند و کاری کردند دو طرف را در تقابل قرار دهند که به بن بست برسند و گرنه این ها مدیران اجرایی استان هستند و پیش از این با هم کار می کردند. این افراد سرمایه های ما در شورا هستند، اگر قرار باشد در خصوص موضوعی با هم صحبت کنند اما این کار را انجام ندهند طبعا برای شهر تبعاتی خواهد داشت. 

وی عنوان کرد: یک هیات تطبیق متشکل از ۲ نفر نماینده مجلس، یک نفر نماینده شورای استان، مدیرکل دادگستری، با دبیری معاون عمرانی استانداری و با مسئولیت بنده وجود دارد که پس از گذراندن روال قانونی این هیات طرح موضوع می کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آئین نامه شوراها به اعضا اجازه غیبت داده است، تصریح کرد: اگر جلسات شورا تا ۱۲ جلسه غیرمتوالی با همین روند ادامه پیدا کند آنوقت هیئت تطیبق ورود خواهد کرد.بنده به اعضای شورای شهر اهواز هم گفته ام که شما ۲ مسیر پیش رو دارید اولی شورای تامین و دیگری انحلال است که در خصوص انحلال هیئت تطبیق تصمیم گیری می کند.

حسینی محراب گفت: مردم به اینکه اعضای شورای شهر کنار آن ها باشند نیاز دارند لذا در این  مدت که فصل برای کار کردن خوب است کنار هم قرار بگیرند و کار انجام دهند؛ ضمن اینکه با اعضای شورای شهر، شهردار و نخبگان استان با حضور نماینده ولی فیقه به زودی جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا این موضوع مطرح شود. 

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری