کد خبر:17256
پ

اشتغال باید سمت استان‌های محروم هدایت شود/ ۸۸۰۰ میلیارد تسهیلات پرداخت نشده داریم

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم در آستانه بودجه سال ۱۴۰۱ نگاه‌ها و دغدغه‌های سال گذشته را تعدیل کند و عنایت ویژه‌ای به استان‌های محروم داشته باشد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد نحوه اجرای بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در دستورکار امروز (سه شنبه ۹ آذر) مجلس شورای اسلامی قرار داشت.

علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس یازدهم سه کار اساسی در این باره انجام شد که می‌توانم به پرداخت‌های انتقالی به سمت سرمایه‌گذاری و تسهیلات، تبصره ۱۶ و ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور محرومیت‌زدایی اشاره کنم که متأسفانه هر سه این موارد در مجلس به تصویب رسید اما در دولت انجام نشد.

وی تصریح کرد: روزهای اول که در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس در این باره بحث شد و نگاه آن بود که اشتغال مولد در کشور ایجاد شود و وزارت امور اقتصادی و دارایی هم مسئولیت این موضوع را پذیرفت، اما متأسفانه هر جایی که دست دولت و مجلس در کار باشد، این موضوع به صورت کامل و دقیق عملیاتی نشده است.

بسطامی گفت: به ظلمی که در حق استان‌های محروم به منظور تخصیص اعتبارات اشتغالزایی می‌شود معترضم این در حالی است که ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه و تسهیلات در این موضوع مصوب شده است.

وی افزود: در تبصره ۱۸ هم چون دست دولت و مجلس در کار بوده است ریالی از تسهیلات این تبصره پرداخت نشده است و حتی سازمان‌های حمایتی هم بهره‌ای از این موضوع نبردند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رقمی که برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال تخصیص پیدا کرده است بایستی راستی‌آزمایی شود و سعی کنیم اشتغال را به سمت استان‌های محروم هدایت کنیم اما دستگاه‌های اجرایی برای استان‌های محروم ریالی را پرداخت نکردند.

بسطامی اضافه کرد: مجلس یازدهم در استانه بودجه سال ۱۴۰۱ نگاه‌ها و دغدغه‌های سال گذشته را تعدیل کند و عنایت ویژه‌ای به استان‌های محروم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که در تبصره ۱۴ اتفاق می‌افتد، مبتنی بر عدالت نیست که می‌توانم به عدم پرداخت تسهیلات و پرداخت‌های انتقالی اشاره کنم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۸۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ویژه استان‌های محروم برای ایجاد اشتغال هم پرداخت نشده است و شورای برنامه‌ریزی استان‌ها هم جلسه‌ای در این باره برگزار نمی‌کند و به نظر می‌رسد مجلس بعد نظارتی خود را در این باره اعمال نکرده و تبصره ۱۶ و تبصره ۱۴ و تبصره ۱۸ رها شده است.

بسطامی به خبرنگار فارس گفت: بانک‌های دولتی اولین سازمان‌ها و تشکیلاتی هستند که مکلف به اجرای قانون بودجه سنواتی هستند، اما این کار را نکردند، ولی باید بی‌عدالتی را از مجلس و دولت دور کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری