کد خبر:148024
پ

اسماعیلی: افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان باتورم ۴۵درصدی سنخیتی ندارد

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تورم ۴۵ درصدی، افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان و ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان منطقی نیست.

اسماعیلی:افزایش ۱۸درصدی حقوق کارمندان باتورم ۴۵درصدی سنخیتی ندارد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از مهر، «ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: سال گذشته مالیات ۷۵۰ همت بود که برای سال آینده ۱۱۱۲ همت در نظر گرفته شده که به معنای فشار بر مردم است.

وی بیان کرد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده هم منبع درآمدی دیگر دولت است که ۶۰ همت پیش بینی شده است و این موضوع هم تورم را افزایش خواهد داد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع مربوط به حوزه عمرانی در سال گذشته ۳۷۵ همت بود اما برای سال ۱۴۰۳، ۳۵۷ همت پیش بینی شده یعنی دولت رشد دستمزدها و قیمت مصالح ساختمانی را در نظر نگرفته و با این شرایط شاهد رشدی در حوزه عمرانی نخواهیم بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطابق با قانون برنامه هفتم توسعه قرار بود مستمری نهادهای حمایتی ۲۰ درصد حداقل حقوق‌ها باشد در صورتی که در لایحه دولت ۷۶۰ همت برای این موضوع تعیین شده و میزان مستمری نهادهای حمایتی مشخص نشده است.

اسماعیلی تاکید کرد: با توجه به تورم ۴۵ درصدی افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارمندان و ۲۰ درصدی بازنشستگان منطقی نیست و پیشنهاد بنده آن است که این لایحه به دولت بازگردد و اصلاح شود.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری