کد خبر:136852
پ

استکبار جهانی به دنبال برتری‌طلبی و سلطه‌جویی بر ملت‌های مختلف است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:امروز در سطح بین‌المللی شاهد هستیم که استکبار جهانی به دنبال برتری‌طلبی و سلطه‌جویی بر ملت‌های مختلف است.

استکبار جهانی به دنبال برتری‌طلبی و سلطه‌جویی بر ملت‌های مختلف است

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از موج اصفهان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در اصفهان بیان داشت: استکبار یعنی خودبزرگ‌بینی، سلطه‌جویی و بهره‌کشی از انسان‌ها و عدم شناخت حد و حدود خود در مقابل خداوند و مردم است.

وی با بیان اینکه استکبار می‌تواند داخلی یا خارجی باشد،افزود: در تاریخ خوانده‌ایم که دیکتاتورهای داخلی با مشی استکباری بوده‌اند و در سطح بین‌المللی نیز شاهد هستیم که استکبار جهانی به دنبال برتری‌طلبی و سلطه‌جویی بر ملت‌های مختلف است.

امیر دریادار سیاری در ادامه با اشاره به ویژگی‌های استکبار گفت: منفعت‌طلبی اولین ویژگی استکبار است که در گوشه و کنار کشورهای جهان منافع نامشروعی را برای خود تعریف می‌کنند و برای حفظ آن با حضور فیزیکی به دنبال منفعت‌جویی هستند حق ملت‌ها را زیر پا می گذارند.

 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جهان‌خواری و سلطه‌طلبی بر ملت‌ها از دیگر ویژگی‌های استکبار است تا بتواند روی همه ملت‌ها تسلط و مناطق راهبردی و استراتژیک جهان را در اختیار داشته باشد و در این راستا هر جا بتواند حاضر می‌شود تا برتری خودش را به منصه ظهور بگذارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه عقب نگه داشتن سایر کشورها سومین ویژگی بارز استکبار است، بیان کرد: استکبار تلاش می‌کند تا به طریق مختلف ملت‌ها را عقب مانده نگه دارد و در راه پیشرفت آنها مانع ایجاد کند تا مجبور به تبعیت از استکبار جهانی شوند که قبل از انقلاب، ایران نیز چنین وضعیتی داشت.

 معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: جذب نیروهای نخبه دیگر کشورها از دیگر راهکارهای استکبار برای جلوگیری از پیشرفت سایر ملت هاست است .

سیاری با اشاره به نام‌گذاری روز ۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی توضیح داد: تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان سال ۴۳ به ترکیه ۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی (ره) از جمله دلایل نام‌گذاری این روز است.

وی ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حرکت بسیار بزرگی بود که امام (ره) آن را انقلاب دوم نامید زیرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این سفارتخانه به جاسوس خانه تبدیل شده بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری در خصوص روز مبارزه با استکبار جهانی می فرمایند: استکبار جهانی دشمن ما است و استکبارستیزی حراست از اعتقادات ما است و ملت ایران باید روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کند.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد:امروز حرکت ملت ایران در سراسر کشور و حضور پرشور مردم انقلابی اصفهان در میدان امام (ره) نشان داد که این روحیه در بین مردم وجود دارد و زیر بار ظلم نمی‌روند.

وی بیان داشت: آنچه که مشکلات کشور را امروز حل می‌کند روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون و عمل، شجاعت اقدام و عمل به توصیه‌های رهبری و امیدواری به آینده است و مردم باغیرت اصفهان امروز نشان دادند که روحیه استکبارستیزی ارتقا یافته است.

سیاری با بیان اینکه مهم‌ترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی است، افزود: شما دانش‌آموزان به عنوان سرمایه اصلی و کیفی کشور برای ما حائز اهمیت هستند که سازندگی و هدایت این کشور توسط آنها انجام می شود.

این مقام مسئول خطاب به دانش آموزان گفت: توصیه می‌کنم به دانش‌آموزان که حتماً باید به توانمندی علمی خود بیافزایید و دانش روز مجهز و مهارت‌های خود را افزایش دهند و با بصیرت دشمن را بشناسند و برای آرمان‌های انقلاب و اجرای گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز شاهد مبارزه شجاعانه مقاومت فلسطین در مقابل رژیم کودک کش صهیونیستی هستیم، بیان داشت: مجاهدات مقاومت ثابت کرد که رژیم اسرائیل خانه عنکبوت است و ضربه‌ای که به این رژیم وارد شده غیرقابل ترمیم است.

منبع
موج
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری