کد خبر:20976
پ

حق فلسطین برای تعیین سرنوشت خود

فلسطین روز جمعه از رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) به نفع قطعنامه حمایت از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، فلسطین روز جمعه از رای مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) به نفع قطعنامه حمایت از حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود استقبال کرد.

اکثریت ۱۶۸ کشور پنج‌شنبه شب به این قطعنامه رای مثبت، پنج کشور از جمله اسرائیل و آمریکا رای منفی و ده کشور دیگر رای ممتنع دادند.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در بیانه مطبوعاتی خود گفت: «تصویب پیش نویس قطعنامه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل مؤید شکست اسرائیل است و این پاسخی بین المللی به جنایات اسرائیل و خشونت شهرک نشینان و همچنین حاکمیت مردم فلسطین بر سرزمین هایشان است».

المالکی از همه کشورها و آژانس های سازمان ملل خواست تا به حمایت از مردم فلسطین ادامه دهند تا هر چه زودتر به حق خود در تعیین سرنوشت خود، از جمله ایجاد یک کشور مستقل، پی ببرند.

وی خواستار اجرای قوانین حقوق بین‌الملل از جمله نظر مشورتی دیوان عدالت بین‌الملل که تاکید می‌کند دیوار آپارتاید و شهرک‌های ساخته شده توسط اسرائیل، مردم فلسطین را از حق تعیین سرنوشت خود محروم می‌کند، شد.

المالکی همچنین از سازمان ملل خواست که «مسئولیت های خود را برای پاسداری از این حق مسلم و غیرقابل مذاکره به عهده بگیرد و گام های عملی برای پایان دادن به اشغال و از بین بردن شهرک های اسرائیل بردارد.»

اسرائیل کرانه باختری و اورشلیم شرقی را که فلسطینیان مدعی آن هستند در جنگ خاورمیانه در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و از آن زمان تاکنون تحت کنترل خود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری