کد خبر:125674
پ

استفاده ۳۴ درصدی مردم پایتخت از ناوگان حمل ونقل عمومی

شهردار تهران با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده چهار ایستگاه مترو در پایتخت افتتاح می‌شود، گفت: حدود ۳۴ درصد از مردم تهران از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و به همین منظور تلاش کردیم این ناوگان را تقویت کنیم.

۳۴ درصد مردم تهران از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: مردم تهران در صدر مشکلات خود از آلودگی هوا و ترافیک رنج می‌برند که در این دوره از مدیریت شهری عزم جدی برای گره گشایی مشکلات شهروندان تهرانی داریم.

وی افزود: در حوزه ترافیک و آلودگی هوا برای اینکه بتوانیم خدمت خود را به صورت ویژه افزایش دهیم، پنج راهبرد را هدفگذاری کردیم که هدف اول این است که با مناسب‌سازی، فرهنگ‌سازی و هوشمندسازی سقف سفر شهروندان را کم کنیم و هدف بعدی هم این است که بتوانیم با تنوع بخشی به ناوگان حمل و نقل عمومی اقبال مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش دهیم.

زاکانی هدفگذاری بعدی را افزایش تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت عنوان کرد و گفت: برای ورود سه هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران قرار داد بستیم که تا سال آینده به تدریج به این ناوگان اضافه می شود.

شهردار تهران، ظرفیت اتوبوسرانی در تاریخ مدیریت شهری را بی‌سابقه عنوان کرد و افزود: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس‌های قدیمی نیز بازسازی می‌شود و تا سال آینده بیش از ۶ هزار اتوبوس فعال در تهران خواهیم داشت.

زاکانی اضافه کرد: گام‌های بسیار مهمی در حوزه اتوبوسرانی با حمایت دولت مردمی برداشته شده است و در همین ماه گذشته، ۹۷ دستگاه اتوبوس و سال گذشته ۱۳۷ دستگاه اتوبوس از سوی دولت به شهر تهران اختصاص داد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ ایستگاه فعال مترو داریم، گفت: تا ۲ هفته آینده چهار ایستگاه مترو را افتتاح خواهیم کرد.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری