کد خبر:100885
پ

اسب کُرد در تدوین و سرعت بخشیدن به پرونده ثبت جهانی موثر خواهد بود

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لازمه ثبت جهانی اسب کُرد را انجام مقدمات آن عنوان کرد و گفت: برگزاری چند دوره جشنواره بین المللی اسب کُرد در تدوین و سرعت بخشیدن به پرونده ثبت جهانی آن موثر خواهد بود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، علی اصغر شالبافیان، شامگاه امروز(۱۵ تیر) در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اسب کُرد با بیان اینکه سالانه رویدادهای متنوعی در حوزه گردشگری برگزاری می شود، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۷۰۰ رویداد گردشگری در کشور برگزار شد و در تابستان امسال هم حدود ۳۰۰ رویداد متنوع در موضوعات مختلف برگزار می شود.

وی یکی از این رویدادها را جشنواره بین المللی اسب کرد در کرمانشاه عنوان کرد و افزود: آیین پرورش اسب کُرد در سال گذشته به ثبت ملی رسید و ثبت جهانی آن در دستور کار مسئولین استان کرمانشاه قرار گرفته است.

معاون وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: یکی از پیش نیازهای ثبت جهانی اسب کرد مطرح کردن آن در سطح بین المللی و مشارکت کشورهای دیگر برای تدوین پرونده آن است.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی اسب کُرد در کرمانشاه در این راستا در حال انجام است، افزود: ضروری است در جهت ثبت جهانی پرونده اسب کرد، این رویداد چند دوره برگزار شود تا مقدمات و مستندات لازم برای آن فراهم گردد.

شالبافیان در ادامه اعلام کرد: استان کرمانشاه می تواند از ظرفیت این رویداد برای توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه استفاده کند که تقویت گردشگری به سایر حوزه های استان هم کمک خواهد کرد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری