کد خبر:61274
پ

از وضعیت و شرایط معیشت مردم به طور ساعتی مطلع هستم

رئیس جمهور گفت: مسئله معیشت مردم و رفع مشکلات مردم از ابتدای دولت مورد بحث بوده است. که چه کنیم تورم کاهشی شود؟

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است، تاکید کرد: فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و مدیریت کند یا در میدان حضور یابد.

رئیس‌جمهور در نشست خبری: مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است

به گزارش۳۶۱ درجه ایران، نشست مطبوعاتی آیت‌الله سید ابراهیم‌ رئیسی رئیس‌جمهور دقایقی پیش آغاز شد. ۱۹ خبر نگار سوال خود را پرسیدند و ۲۵۰ خبرنگار و عکاس آن را پوشش دادند.

رئیس جمهور در ابتدای این نشست ضمن گرامیداشت شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: خداوند متعال را شاکرم که توفیق عنایت کرد یک سال به عنوان مسئولیت دولت و انتخاب مردم عزیزمان خدمتگذار مردم باشیم.

وی افزود: در این یک سال، علیرغم مسائل و مشکلات همواره عنایت حضرت حق را دیده‌ایم و شاکر خداوند هستیم. از مردم صبورمان صمیمانه تشکر می‌کنم. از مقام معظم رهبری نیز تشکر می‌کنم که با رهنمودهای خود همواره به دولت کمک کردند. از همه دستگاه ها، رسانه ملی و افراد فعال در این عرصه که تلاش کردند فعالیت‌های دولت را تبیین کنند و اگر گره‌های ذهنی موجود را رفع کنند نیز متشکرم.

رئیسی ادامه داد: اولین تغییر رویکرد دولت که بر آن تاکید کردیم، دولتی مردمی و توجه به خواست مردم و حضور در میان مردم و با مردم بودن است. حضور در ۳۱ استان کشور و بیش از ۵۰ شهر و روستا در یک سال اخیر در همین راستا انجام شده است. برخی که ملامت می کردند که ثمرات حضور شما در میان مردم چیست و دراین باره اظهار نگرانی می‌کردند، تجربه این حضور را ندارند و لذت آن را نچشیده اند.

مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیریت میدانی با مدیریت کارتابلی متفاوت است گفت: فرق می‌کند که انسان پشت میز بنشیند و نشسته مدیریت کند یا اینکه در میدان حضور پیدا کند و وضعیت مردم را ببیند و سخنانشان را از نزدیک بشنود و با آن‌ها از نزدیک آشنا بشود.

مسئله معیشت مردم و رفع مشکلات مردم از ابتدای دولت مورد بحث بوده است. که چه کنیم تورم کاهشی شود؟

اگر مسئله اصلاح اقتصادی که در اردیبهشت و خرداد ماه اتفاق افتاد، نشان می دهد که تصمیمات اقتصادی دولت به سوی تورم کاهشی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم پیش می رود.

یارانه ای که به دهک های مختلف و خانواده ها داده می شود، مبارزه با فقر مطلق می کند و حتما در جهت رفع فقر مطلق تاثیر داشته است. بحث حقوق و دستمزد حرکت دیگری است که علاوه بر یارانه در بهبود معیشت مردم موثر است. در سالهای گذشته ۵ میلیارد دلار سرملیه گذاری خارجی سابقه نداشته است. ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری پیشرانهای اقتصادی در کشور در جهت افزایش تولید و کاهش تورم صورت گرفته است.

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری درباره گشت ارشاد اجتماعی و اینکه در زمینه گشت ارشاد مدیران در یکسال گذشته چه اقداماتی انجام شده است؟ توضیح داد: گشت ارشاد مدیران فعال شده است. تعدادی از مدیران تحویل قوه قضائیه شده اند. و بازرسی صورت می گیرد البته بازرسی به معنای یقه گرفتن نیست.

اما در مورد عفت و پاکی و طهارت زنان مسلمان کشور، مدار: قانون است. هیچکس حق ندارد فراقانونی و با سلیقه شخصی کاری انجام دهد. قانون مداری و قانون محوری حلال مشکلات است.

رئیس جمهور اظهار کرد: اسناد اجلاس شانگهای بررسی و مرور شده است و در اجلاس آتی در ازبکستان به صورت رسمی تر از گذشته اعلام خواهد شد. از نظر ما در همکاریهای بین المللی در اکو و شانگهای به ویژه همکاری در همسایگی بسیار اهمیت دارد.

رئیسی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر پنجره ملی خدمات هوشمند و تشکیل دولت هوشمند و الکترونیک اظهار داشت. درصدی در تشکیل دولت الکترونیک عقب ماندگی داریم. امروز لینک شدن همه داده های کشوری با هم بسیار ارزشمند در تسهیل ارتباطات است و یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که علاوه بر ۳۰ دستگاه متصل شده، بقیه هم موظفند تا پایان شهریورماه لینک و مرتبط شوند. حتما دولت هوشمند در فرجه قانونی شکل خواهد گرفت.

رئیس جمهور در پاسخ به خبرنگاری درباره توافق و اقدامات هسته ای بیان کرد: صنعت و اقدام هسته ای حق همه ملتها و ملت ماست. استفاده از سلاح هسته ای جایگاهی در دکترین دفاعی ما ندارد. اما استفاده از انرژی هسته ای در نفت و گاز و پتروشیمی هم موثر است. این دانش الان بومی شده است و ترور دانشمندان هسته ای هم ما را متوقف نکرد. اما نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی آیا رژیم صهیونیستی می تواند با موشکهای نقطه زن اهالی غزه مقاومت کند؟

چرا رژیم صهیونیستی از شهید سلیمانی که قهرمان دفاع در منطقه بود، ترسیدند؟ توصیه من اینست که: رژیم صهیونیستی فاصله بین فرصت تا عمل را محاسبه کند و ببیند دوام می آورد یا نابود می شود؟

نسبت به رفع بیکاری که یک ضرورت کشور است، اگر یک میلیون شغل در کشور ایجاد نشود ما شاهد عوارض بیکاری هستیم. در هر سال باید یک میلیون مسکن در کشور ایجاد شود که نیاز کشور است. اما چون در سالهای گذشته، این ساخت و ساز ایجاد نشده است، مشکلات مسکن در کشور ایجاد شد.

تمام مصالح ساخت مسکن در داخل تامین می شود.کار مسکن سازی در بخشهای مختلف کشور آغاز شده است.

وزیر ارتباطات مسئول است ک در ماه دو گزارش از پیشرفت کار دهد. ۱/۵ میلیون خانه یا محیط کسب و کار تا کنون به فیبر نوری دسترسی پیدا کرده اند. تا پایان سال ۵ میلیون مشترک فیبر نوری خواهیم داشت که سرعت را حداقل ۱۰ برابر می کند.

کارهایی باید در سنوات گذشته در زمینه زیرساختها انجام می گرفت، که انجام نشده و حالا ما باید عقب ماندگیها را جبران کنیم.یکی از این کارها در زمینه اینترنت است. که در این دولت تا کنون کار زیادی انجام شده و تا پایان دولت هم انجام خواهد شد.

دولت ما بنا را بر این گذاشته که دولت صادق الوعدی باشد، .عده ای ندهد مگر اینکه انجام دهد.

رئیس جمهور در سوالی پیرامون سفر های استانی گفت:

رئیس جمهور افزود: همکاری ما با روسیه در زمینه های مختلف هوا فضا و …است. سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز ادامه دارد و همکاری تداوم پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: مشکلات منطقه به دست کشورهای منطقه حل می شود و نه به دست کشورهای بیگانه.

رئیسی در باره حبس خبر در مذاکرات فرمود: تاکید ما به مذاکره کنندگان اینست در زمان خودش و در هر مقطعی که کار به جایی می رسد، مطالب اطلاع رسانی شود. طرفدار حبس اطلاع رسانی نیستیم و اطلاع ر سانی به موقع را خواستاریم و انجام شده است. تنویر افکار عمومی به موقع به پیشرفت کار کمک می کند.

رتبه بندی معلمان باید در جهت حفظ شان و کرامت آنان باشد و مقدمه ای است برای اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش و ارتقائ تعلیم و تربیت در کشور. مسئله تعلیم و تربیت مسئله ای محوری است که باید مورد توجه قرار بگیرد. فعال شدن دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید ماست.

رئیس جمهور در پاسخ خبرنگاری مبنی بر سفر آتی به نیویورک اضافه کرد: یکبار دیگر تکرار می کنم که هیچ فایده ای در ملاقات رئیس جمهور ایران و آمریکا وجود ندارد و هیچ برنامه ای دراین باره وجود ندارد و نخواهد داشت.

رئیسی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر طولانی شدن مذاکرات گفت: نگاه به عملکرد پیشینیان و مقایسه نشست ها و توجه در این دولت نسبت به فرهنگ و هنر مشاهده خواهید کرد که عدد آن قابل قیاس با روسای جمهور پیشین نیست.

رئیسی افزود: این میزان افزایش حقوق کارگران در سال اول دولت با سنوات گذشته قابل قیاس نیست و نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی هم طبق قانون اجرا کرده ایم. ۶ میلیون بیمه سلامت به طور رایگان در کشور انجام شده است. و داروها با قیمت قبلی به بیماران داده می شود و باقی آن به حساب دولت است. نسبت به وزیر کار هم انشالله وزیری معرفی خواهد شد که دغدغه او نسبت به کار و کارگر بسیار زیاد باشد.

رئیس جمهور در پایان بار دیگر شرایط ایران در مذاکرات وین را اعلام کرد و گفت:

آنچه در توافق مطرح شده تضمین های اعتبار آور

راستی آزمایی علمی و عملی

رفع تحریم های پایدار

و بسته شدن ادعاهای سیاسی در رابطه پادمان می باشد.

کلیدواژه : رئیسینشست خبری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری