کد خبر:103869
پ

ارتش آمریکا به گروه شبه نظامی قسد اعلام کرد در ساحل رود فرات سوریه آماده حمله باشند

دقایقی قبل پایگاه خبری المیادین خبر داد:آمریکا به نیروهای کرد دموکراتیک سوریه (قسد) تحت حمایت خود و گروه های وابسته به آن اعلام کرد تا برای هرگونه حمله در مناطق باختری رود فرات در سوریه آماده شوند.

المیادین : آمریکا به گروه شبه نظامی قسد اعلام کرد در ساحل رود فرات سوریه آماده حمله باشند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران از پایگاه خبری المیادین ،ایالات متحده آمریکا به نیروهای کرد دموکراتیک سوریه ( قسد ) و گروه های تحت حمایت خود اطلاع داد تا برای هرگونه حمله به منطقه از کرانه باختری رود فرات آماده شوند

این پایگاه به نقل از منابع نوشت : ورود نیروهای کمکی از مناطق السنادید و جیش الثوار مستقر در مجاورت پایگاه کونیکو و روستاهای حومه شمالی دیرالزور صورت گرفته است .

المیادین در خبر خود افزوده است: ایالات متحده نیروهای نظامی بیشتری را به سمت پایگاه های کونیکو و العمر در حومه دیرالزور آورده است.

این گزارش حاکی از آن است که واشنگتن گروهای وابسته به نیروهای نظامی خود (ارتش آزاد سوریه) را بسیج کرد و از آن خواست که مراقب هرگونه حمله به منطقه ۵۵ کیلومتری التنف باشند.

پیشتر یک رسانه عرب زبان درباره نقشه خطرناک آمریکا برای سیطره بر حدفاصل بین پایگاه های نظامیان خود (التنف) در جنوب شرق سوریه و منطقه نفت خیزشمال شرق سوریه (مرزباعراق) هشدار داد.

پایگاه خبری – تحلیلی العهد روز چهارشنبه به آخرین تحولات مناطق شمال شرق و جنوب شرق سوریه و تحرکات ارتش آمریکا در این مناطق پرداخت و نوشت که آمریکا با کمک شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) و گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» و برخی شیوخ عشایر بدنبال سیطره کامل بر مرز سوریه با عراق و قطع گذرگاههای دو سوی مرز است.

این پایگاه نوشت: در حالی که سیاست گشایش درهای کشورهای عربی و منطقه ای در قبال سوریه ادامه دارد، آمریکا تلاش های خود را برای ادامه اوضاع کنونی در سوریه و تعمیق درد و رنج ملت سوریه افزایش داده است. آخرین تلاش آمریکا در این خصوص، نقشه ای است که واشنگتن با اجرای آن سعی دارد تا پایگاه های خود در شمال شرق سوریه را با پایگاه هایش در منطقه التنف در جنوب شرق این کشور متصل کند و به این صورت دروازه مرزی میان سوریه و عراق را به کنترل درآورده و مسیر دسترسی برای ایران از طریق عراق به سوریه را مسدود کند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری