کد خبر:8495
پ

ادعای یک اندیشکده غربی درباره توقف مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین

یک اندیشکده غربی مدعی شده که دور هفتم مذاکرات ایران و اروپا در وین برگزار نمی شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، اندیشکده اطلاعات جهانی استراتفور در گزارشی ادعا کرده است: طبق گفته چهار مقام مسئول که با بلومبرگ مصاحبه کردند و نخواستند نامشان فاش شود، دور هفتم مذاکرات بین ایران، آمریکا و مقامات دیگر بر سر پایبندی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ طبق برنامه‌ریزی‌ها در وین برگزار نمی‌شود.

این مقامات می‌گویند که مشخص نیست مذاکرات بین واشنگتن و تهران ادامه یابد. در ۱ ژوئیه، سفیر روسیه در مرکز سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت که طرفین مذاکرات برای برگزاری دور جدید مذاکرات نیاز به زمان بیشتری دارند. وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در جواب به سؤالی درباره احتمال ازسرگیری مذاکرات در مصاحبه ۲۹ ژوئن گفت که نمی‌تواند بگوید که دو طرف «موفق می‌شوند اختلافاتشان را حل کنند یا نه».

توقف مذاکرات آمریکا-ایران بعد از آن رخ داد که تهران اجازه داد توافقی موقتی که به بازرسان آژانس اجازه نظارت به فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را می‌داد در ۲۴ ژوئن منقضی شود و پاسخی به درخواست آژانس برای تمدید آن نداد.

این اندیشکده نوشته است: وقفه مذاکرات ایران با آمریکا و جلوگیری از بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خطر اقدام ایران علیه منافع غرب و فروپاشی کامل مذاکرات هسته‌ای را افزایش می‌دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری