کد خبر:106914
پ

ادامه حملات هوایی روسیه به کی‌یف

دقایقی قبل فرماندار اداره نظامی کی‌یف اعلام کرد که روسیه امروز (سه‌شنبه) ششمین حمله هوایی خود در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به پایتخت اوکراین را انجام داد و آژیر هشدار حمله هوایی به مدت بیش از سه ساعت در شهر و نیمه شرقی این کشور به صدا درآمد .

تداوم حملات هوایی روسیه به کی‌یف

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران از خبرگزاری رویترز، سرهی پوپکو رئیس اداره نظامی کی‌یف طی پیامی در کانال تلگرامی اعلام کرد که روسیه با حمله پهپادی، کی‌یف را مورد هدف قرار داد و بر اساس اطلاعات اولیه تمامی پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین سرنگون شدند.

وی با بیان اینکه اطلاعات درباره این حادثه هنوز در حال جمع‌آوری است، مدعی شد که تلفات جانی یا خسارات جدی نداشته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اخیرا اعلام کرده بود که کی‌یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به یک «سپر هوایی تمام عیار» نیاز دارد.

شرکای غربی اوکراین تا بیش از یک سال پس از آغاز جنگ از ارائه سامانه دفاعی به کی‌یف خودداری می‌کردند اما سرانجام در ماه آوریل سامانه‌های دفاعی هوایی پاتریوت در اختیار این کشور قرار گرفت.

این سامانه قادر است موشک‌های بالستیک، کروز و هواپیماهای روسیه را سرنگون کند.

نیروهای اوکراینی در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۲ بار جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کردند

در همین حال، خبرگزاری تاس امروز (سه‌شنبه) به نقل از بیانیه‌ی دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی موضوعات مربوط به جنایات جنگی اوکراین گزارش داد که نیروهای مسلح اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۲ بار مناطقی در جمهوری خلق دونتسک را گلوله باران کردند و چهار غیرنظامی زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است که دشمن در منطقه دونتسک، ۳۵ بمباران با استفاده از سامانه های موشک پرتاب چندگانه (MLRS) و توپخانه ۱۵۵ میلی متری انجام داد.

همچنین روز گذشته، وزارت دفاع روسیه از حمله شبانه ۱۷ هواپیمای بدون سرنشین به شبه جزیره کریمه خبر داد. فرماندار منطقه کریمه اعلام کرد که یک انبار مهمات مورد حمله قرار گرفته و یک ساختمان مسکونی نیز آسیب دیده است.

اوکراین ضدحمله خود را که چند بار به تعویق انداخت، سرانجام در اوایل ماه ژوئن (خرداد) آغاز کرد.

با این حال روسیه از زمان آغاز حمله خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰)، همچنان مناطق وسیعی از خاک اوکراین را در اختیار دارد و نیروهای اوکراینی همچنان با مواضع به شدت دفاعی و میادین مین مواجه هستند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری