کد خبر:105483
پ

ادارات کربلای معلی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم تعطیل شد

دقایقی قبل استانداری کربلای معلی در اطلاعیه ای اعلام کرد که همه ادارات و دستگاههای دولتی در این استان فردا (پنجشنبه) به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم تعطیل است.

تعطیلی ادارات کربلای معلی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، استانداری کربلا در این اطلاعیه آورده است: ادارات و دستگاههای دولتی این استان به جز دستگاههای خدمات رسان بنا به تصمیم استاندار به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام فردا (پنجشنبه) تعطیل است.

دفتر آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه در عراق در بیانیه‌‎ای پنجشنبه را روز اول ماه محرم الحرام سال ۱۴۴۵ هجری قمری اعلام کرد.

در بیانیه دفتر آیت الله سیستانی آمده است که رویت هلال ماه با چشم غیر مسلح در عراق و مناطق مجاور پس از غروب سه‌شنبه ممکن نبوده، از این رو چهارشنبه مکمل ماه جاری و پنجشنبه یکم محرم الحرام سال ۱۴۴۵ هجری قمری است.

سه‌شنبه شب همزمان با شب اول ماه محرم در این ، آئین تعویض پرچم حرم مطهر سیدالشهدا (ع) با حضور هزاران زائر و با سردادن شعار «لبیک یا حسین» برگزار شد.

همه ساله در این شب، پرچم سرخ گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) به نشانه آغاز موسم اندوه و ایام عزای امام حسین (ع) و یارانش در ماه محرم، با پرچم سیاه تعویض می‎شود.

شرکت کنندگان در آئین تعویض پرچم حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در بین الحرمین و محوطه‌های اطراف آن با بالابردن قرآن کریم، از اهانت‌های اخیر به کتاب مقدس مسلمانان اعلام انزجار کردند.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری