کد خبر:21459
پ

اختلالات ناشی از عدم توازن شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار

عدم توسعه زیرساخت‌های اینترنت ثابت میزان دسترسی به این شبکه نسبت به شبکه سیار بسیار کمتر است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، با توجه به گستردگی خدمات آنلاین در سراسر کشور و نیاز روزافزون عموم مردم به سرویس‌های اینترنتی موضوع تعرفه خدمات اپراتورها همواره مورد توجه اقشار مختلف جامعه بوده و در صورت عدم تصمیم‌گیری درست در این حوزه آسیب زیادی به کاربران وارد می‌شود.

اپراتورهای پهن‌باند ثابت و سیار در چند سال گذشته بارها نسبت به ثابت بودن تعرفه سرویس‌های خود انتقاد کرده و از دولت خواسته‌اند نسبت به اصلاح تعرفه‌ها اقدام کند. درواقع اپراتورها مدعی هستند عدم استانداردسازی تعرفه‌ها باعث عقب‌ماندگی شبکه ارتباطی در کشور می‌شود و صدمه‌های مالی سنگینی را متوجه این شرکت‌ها می‌سازد. طبق آمار منتشرشده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تناسب لازم بین شبکه‌های پهن‌باند ثابت و سیار در کشور برقرار نیست و با توجه به عدم توسعه زیرساخت‌های اینترنت ثابت میزان دسترسی به این شبکه نسبت به شبکه سیار بسیار کمتر است. توازن نداشتن شبکه‌های ارتباطی ثابت و سیار در کشور نه‌تنها موجب بروز اختلال و کُندی در سرویس‌های آنلاین شده بلکه زمینه اشباع شبکه پهن‌باند سیار را نیز فراهم ساخته است.

بر اساس گزارش آنا، بخش زیادی از سخت‌افزارهای مورد نیاز اپراتورها برای گسترش سرویس‌های آنلاین در داخل کشور تولید نشده و این شرکت‌ها مجبور به واردات هستند. با توجه به افزایش چشمگیر قیمت ارز در پنج سال گذشته هزینه لازم برای خریداری تجهیزات مورد استفاده در شبکه‌های مخابراتی نیز تا حد زیادی بیشتر شده است و اپراتورها معتقدند بخشی از این هزینه باید از طریق افزایش تعرفه جبران شود

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری