کد خبر:10549
پ

اختصاصی ۳۶۱ درجه|روایتی از ماجرای احضار حاج قاسم سلیمانی به دادگاه

هنوز جلسه تمام نشده بود که گفتند:« من باید بروم، دادگاه دارم.» پرسیدم:« می‌خواهید دادگاه بروید؟» ….

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه در کتاب خاطرات خود با عنوان « صبح شام روایتی از بحران سوریه» به ماجرای احضار سرلشکر شهید قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه اشاره کرده است.

در این کتاب آمده است: یک روز خدمت سردار سلیمانی جلسه داشتیم. هنوز جلسه تمام نشده بود که گفتند:« من باید بروم، دادگاه دارم.» پرسیدم:« می‌خواهید دادگاه بروید؟» گفت:« بله» برگه‌ای از روز میز برداشت و در جیب گذاشت. گفتم :« شوخی می‌کنید؟» گفت:«نه» و برگه احضاریه را نشانم داد. دیدم سردار را دادگاه احضار کرده است.

واقعیت این است که ایشان در جایگاهی بود که اگر عالی‌ترین دادگاه‌ها هم احضارش می‌کرد، می‌توانست وکیل بگیرد، در نیروی قدس، بخش حقوقی می‌توانست این کار را انجام بدهد. گفتم:« اگر شما در ادامه جلسه نباشید، کار سخت می‌شود» جواب داد:« جلسه دادگاه را باید بروم. شما ادامه بدهید. من می‌روم و بر می‌گردم. دادگاه جمهوری اسلامی ایران است، من باید به آن احترام بگذارم و شخصا خودم بروم»

ایشان همواره تاکید داشت که بدانید چون شما برای این نظام کار می‌کنید،‌عاقبت به خیر خواهید شد.با اخلاص کار کنید. نگاهشان نسبت به مقام معظم رهبری و نظام ویژه و اعتقادی بود.

جالب است بدانید برای چه احضارشان کرده بودند؟ زمانی که ایشان فرماندهی مبارزه با اشرار، تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای شرقی ایران را بر عهده داشت، ماموریتشان آرام سازی و برقراری ثبات و امنیت در مرزهای این منطقه بود.

همگان باور داشتند که ایشان در ماموریت‌ها خیلی شجاع است. در یکی از عملیات‌ها،‌ علیه کاروان برزگی از تروریست‌ها و اشرار،‌آن‌ها به سمت مرزهای یک کشور همسایه فرار می‌کنند. تروریست‌ها بارها این کار را کرده بودند. از طرفی بارها از مجاری رسمی به مقامات آن کشور هشدار داده شده بود که نباید اجازه دهید این ها وارد خاک ما بشوند و اگر گریختند و در خاک شما پناهنده شدند،‌باید آن ها را تحویل ما بدهید.اما آن‌ها توجهی نکرده بودند. در نتیجه، وسط عملیات،‌سردار تصمیم می‌گیرد تا عمق خاک کشور همسایه اشرار را تعقیب کند. به دنبال این عملیات مقتدرانه،  برای سال‌ها آرامش در سطح بسیار بالایی در آن منطقه برقرار شد. اما سردار یک فرد نظامی بود و نظامی‌ها وقتی می‌خواهند از کشور خارج شوند باید از سلسله مراتب فرماندهی خود مجوز داشته باشند. در سیستم قضایی نظامی، از سردار شکایتی شده بود که ایشان بدون اخذ مجوز از مرزهای کشور خارج شده است.

سردار در این ماموریت برای حفظ امنیت کشور تا این حد ریسک کرده بود ولی چون به قانون نظام جمهوری اسلامی اعتقاد داشت، برای پاسخ به این اتهام در دادگاه شرکت کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری