کد خبر:18232
پ

اختصاصی | واکنش کارشناسان حوزه آب به سیاستگذاری غلط در مواجهه با تنش‌های کم آبی

تصمیم دولت مبنی بر پرداخت خسارت به کشاورزان اصفهانی با انتقاداتی همراه شده است.

یک منبع آگاه در حوزه آب از تصمیم دولت آیت‌الله رئیسی برای پرداخت خسارت به کشاورزان اصفهانی انتقاد کرد و گفت که این سیاست فاقد کار مطالعاتی و کارشناسی است.

این منبع آگاه افزود: روال بر این است که در سال‌های به اصطلاح ترسالی در صورت مواجهه کشاورزان با بلایای طبیعی مانند زلزله یا سیل ، دولت‌ها به حمایت از این گروه از کشاورزان می‌پردازند. در حالی که با بروز پدیده خشکسالی کلیه کشاورزان دچار ضرر و زیان می‌شوند و این‌گونه سیاستگذاری‌ها اشتباه است.

در همین حال براساس اخبار و گزارشات دریافتی، در پی شکل‌گیری اعتراضات اخیر به مشکلات آبی در برخی استان‌ها از جمله اصفهان، کارگروهی در هیئت دولت به ریاست معاون اول برای تصمیم‌گیری در زمینه حل این مشکلات تشکیل و مصوباتی از جمله پرداخت خسارت به کشاورزان زیان دیده تصویب شد.

براساس مصوبه این کارگروه مقرر شد که مبالغی از کارخانه‌های فولادی و پتروشیمی که حجم زیادی از آب اصفهان را به صورت رایگان استفاده می‌کنند، دریافت و از آن محل برای رفع مشکلات استفاده شود.

همچنین مقرر شد که بخش عمده‌ای از این مبلغ به صورت نقدی در اختیار کشاورزان قرار گیرد و به نوعی به عنوان هزینه خسارت پرداخت شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری