کد خبر:70945
پ
فقدان نظارت بر باراز

اختصاصی| فقدان نظارت در بازار ایران

با توجه به اتفاقات متعدد در عرصه های اجتماعی و سیاسی، به نظر می رسد دولتمردان از تشخیص به هنگام معضلات حاکم بر بازار، و اتخاذ تدابیر مناسب، ناتوان و سر در گم می باشند.

به گزارش اختصاصی ۳۶۱ درجه ایران، با توجه به اتفاقات متعدد در عرصه های اجتماعی و سیاسی، به نظر می رسد دولتمردان از تشخیص به هنگام معضلات حاکم بر بازار، و اتخاذ تدابیر مناسب، ناتوان و سر در گم می باشند. در هفته های گذشته افزایش افسار گریخته قیمتها را به دنبال افزایش لحظه ای قیمت دلار شاهد بودیم که در بازار خودرو بیشترین بی نظمی و افزایش را به دنبال داشت.

در پی این اتفاقات بانک مرکزی با اتخاذ سیاستهای پولی و تشکیل بازار متشکل ارزی، کاهش مستمر ارزش قیمت دلار در برابر ریال را در پیش گرفت، که در این حرکت موفق، دلار از مرز شصت هزار تومان به دامنه چهل هزار تومان کاهش پیدا کرد، ولی در بازار های متعدد به ویژه خودرو این کاهش قیمت متناسب با کاهش ارزش دلار اتفاق نیفتاد. تمایل به افزایش قیمتها از طرف دارندگان سرمایه، عاملی فراتر از قواعد علم اقتصاد در سرعت حرکت قیمتها می باشد.

این عدم نظارت باعث گردیده تا اقشاری که حقوق ثابت دریافت می کنند، در لابلای این سود جویی دست خوش چالشهای جدی در مسیر زندگی روزمره و افزایش نارضایتی از مدیران حکومتی باشد. وقتی به عوامل مذکور، بمباران رسانه های معاند را اضافه کنیم، یک جنگ ترکیبی خود خواسته ای را در جامعه می کند که قطعا مضرات آن دامنه ی جامعه را فراخواهد گرفت. لذا حضور موثر دولتمردان و اقدام به موقع و مؤثر، راهبرد مناسب در این زمان خواهد بود.

کلیدواژه : بازار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری