کد خبر:40668
پ

اختصاصی | ایرانیان موظف به پرداخت نان کشورهای همسایه و سوداگران داخلی شدند

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، با تصویب دولت محترم که روز دوشنبه ۵ اردیبهشت اعلان عمومی گردید ، قیمت آرد و نان تغییری نخواهد کرد. بدین معنا که دولت گندم را ۱۱٫۵۰۰ تومان خریداری کرده و حدود ۶۶۰ تومان می فروشد. البته لازم به ذکر است ؛ مصرف گندم نان، ۵ میلیون تن در […]


به گزارش ۳۶۱ درجه ایران ، با تصویب دولت محترم که روز دوشنبه ۵ اردیبهشت اعلان عمومی گردید ، قیمت آرد و نان تغییری نخواهد کرد. بدین معنا که دولت گندم را ۱۱٫۵۰۰ تومان خریداری کرده و حدود ۶۶۰ تومان می فروشد. البته لازم به ذکر است ؛ مصرف گندم نان، ۵ میلیون تن در سال برآورد می گردد ولی دولت بین ۷ و نیم تا ۹ میلیون تن نیز اضافه بر نان مصرفی ،گندم می خرد . به عبارتی هر ایرانی به ازای هر یک عدد قرص نان که می خورد بایستی ۲ عدد نان نیز به سوداگران ، قاچاقچیان ، رانت خواران و گاوداریها ببخشد!!
عده ای ساده لوحانه ،خوشحال که نان را دولت گران نکرده است در حالی که نان را گران کرده است و دو برابر بیشتر از نان مورد نیاز هم از جیب بیت المال و همین عوام، پرداخت می نماید.
آقای دولت، شما از کجا پول می آورید و چگونه فضل و بخشش می‌کنید؟ از ترس آن که مبادا اراذل و اوباش و مزدبگیران و سوء‌استفاده گران اعتراض کنند؟! یا رسانه‌های معاند هوچی‌گری کنند؟! یا توده مردم که در بی‌خبری هستند هیجان زده شوند ؟! چه مانعی برای روشنگری و صحبت با مردم و بیان واقعیت‌ها وجود دارد ؟ شما که بودجه های بسیار کلان فرهنگی به زمین و زمان تخصیص داده و قرارگاههای تبیین ساخته‌اید و رسانه ملی را نیز در دست دارید و همدلی قوا هم که هست، چرا با مردم سخن نمی‌گویید؟؟ و راه حل مشکلات را با مردم در میان نمی گذارید؟ شما که چندین سازمان و بنیاد و نهاد برای کمک به محرومین ساخته‌اید و حداقل بودجه ۳۷ هزار میلیارد تومانی نیز به کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص داده اید چرا به نام حمایت از مستضعفین و اقشار آسیب پذیر ، تمام مردم و ملت را نان خور دولت کرده‌اید؟ آن هم به قیمت گزاف و انحصاری؟! شما که خود گندم های آلوده را وارد کرده اید و روغن های آلوده مانده در گمرک متعلق به شما است و به خوبی می دانید که دولت نه خریدار خوبی است نه فروشنده خوبی ، چرا اصرار دارید که نقش حاکمیتی خود را نیز زیر سوال ببرید؟
به نظر می‌رسد رسانه های معاند و جوسازی های آنها ، بیشتر از مردم در مسئولین کشور اثر گذاشته است و یا شاید سابقه کاری از بالا به پایین این تصور را بوجود آورده است که ما دستور میدهیم و همه چیز آنطور می شود که ما دستور داده ایم؟ و یا مشابه داشتن گنج قارون به مانند املاک ستاد اجرایی حضرت امام(ره) شما را بد عادت نموده است که تصور می کنید هرچه بذل و بخشش کنید خدا بزرگ است و کم نخواهید آورد؟!
در کشوری که امروزه روستاهای ما نیروی کار ندارند و در شهرها نیز عمده کارهای عمرانی به لطف برادران افغانی انجام می‌شود باید گفت که شما از حال مردم خبر ندارید که تصور می کنید مردم نشسته و منتظر مائده آسمانی هستند که در خانه شان بیفتد و یا در کارت بانکی و حساب یارانه ای، رقم یارانه‌ها بیشتر گردد! اگر چنین است و مطمئن هستید که آحاد جامعه نان شب را نیز باید از بیت المال و فروش نفت بدست آورند، حداقل پول نان را به خود ایرانی ها بدهید و سوبله پای مردم حساب نکنید. برای پرداخت یارانه ۵ میلیون تن گندم خواهشاً ۹ میلیون تن اضافه برندارید.

دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
  • حسینی ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۸
    0 0

    سلام علیکم
    دولت باید با آگاهی دادن به مردم وبرنامه ریزی وکارجهادی ظرف مثلا دو سال جهت حذف یارانه های مستقیم وپنهان (یاراته گاز برق سوخت نان جاده قیر ….)اقدام نموده و حداکثر ۷۰ درصد آن را به مردم ومابقی را صرف زیرساختها واشتغال وپیشرفت کند.خدا میداند چه ارقام نجومی صرفه جویی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری