کد خبر:27599
پ

اختصاصی| از تاخیر نیم ساعته تا آدم‌های فیک با شوخی‌های رکیک در جشنواره فیلم فجر

دومین روز از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با حواشی بسیار زیادی سپری شد.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، دومین روز از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با حواشی و انتقادهای بسیار زیادی سپری شد.

مسئولان جشنواره با تغییر مکان برگزاری نشست خبری فیلم‌های راه‌یافته از طبقه منفی دو به سالن طبقه اول باز هم نتوانستند برنامه‌ریزی درستی برای حضور اهالی رسانه در سالن نمایش ایجاد کنند به طوریکه گویا تاخیر نیم ساعته بین پایان‌یافتن نشست و ورود به سالن برای تماشای فیلم دوم پاشنه آشیل همه دوره‌های جشنواره فیلم فجر شده است.

یکی دیگر از انتقادها و حواشی روز گذشته اهالی رسانه به فیلم «شادروان» ساخته حسین نمازی بود که به دلیل بسیاری از شوخی‌های رکیک چندان به مذاق تماشاگران خوش نیامد.

طبق نظر مخاطبان حسین نمازی در این فیلم سینمایی خواسته درگیری‌های یک خانواده جنوب شهری را با زبان کمدی و طنز نشان دهد که نتوانسته ارتباط عمیقی با مخاطب برقرار کند. این فیلم، داستان خانواده مردی است که با بازی رضا رویگری از بیماری قند رنج می‌برد و فرزندش که عاشق مارادوناست با دادن نان خامه‌ای منجر به مرگ پدر می‌شود. ماجرا از جایی شروع می‌شود که با اعلام خبر فوت پدر خانواده، اقوام از شهرستان برای مراسم تشییع و تدفین به تهران می‌آیند در حالیکه فرزندان هیچ پولی حتی برای پذیرایی از خویشان ندارد. از طرفی فرزندان متوجه می‌شوند که تنها پس‌اندازی که پدر برای کفن و دفن کنار گذاشته دو میلیون و ۷۰۳ هزار تومانی است که از یارانه جمع شده و دولت بخاطر فوت، حساب بانکی را مسدود کرده است. بر همین اساس تلاش برای سندسازی و آزادکردن این پول آغاز می‌شود و….

«شادروان» خرده داستان‌هایی دارد که در جایی به معرفت و جوانمردی جوان ایرانی اشاره می‌کند، بر همین اساس اگرچه نمی‌توان برخی از پیام‌های تاثیرگذارفیلم را نادیده گرفت اما گویا کارگردان اثر به دلیل عدم شناخت نسبت به فقر و طبقات پایین جامعه و عدم شناسایی درست این جنس افراد، کاریکاتورهایی از آدم‌های فیک و نمایشی را به مخاطب ارائه می‌کند که در برقراری ارتباط عقیم می‌مانند.

در این اثر دایی خانواده با بازی بهرنگ علوی حتی شخصیت‌‌پردازی درستی هم ندارد و گویا فیلم صرفا با تیکه‌پراکنی‌های جنسی، شوخی‌های رکیک و لحن‌هایی که دلنشین نیستند سعی در نگاه داشته شدن تماشاگر روی صندلی‌های سالن دارند.

گفتنی است ، «شادروان» دومین فیلم حسین نمازی است که با بازی رضا رویگری، بهرام ابراهیمی، ایمان برات‌پور، سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، رویا تیموریان، محسن مهری، سجاد رضایی، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری تولید شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری