کد خبر:34683
پ

اختصاصی| آیا مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی امنیت را به تئاترشهر باز می‌گرداند؟

با بازدید مدیر جدید مرکز هنرهای نمایشی اهالی تئاتر امیدوار شده‌اند که ناامنی‌های موجود در محیط پیرامونی سالن‌های نمایشی رفع شود.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از صدور حکم انتصاب خود توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سرزده در تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مشکلات این دو مجموعه قرار گرفت.

وی که در این بازدید به صورت میدانی به بررسی وضعیت حریم مجموعه تئاترشهر پرداخته و از نزدیک آسیب‌های موجود در محیط پیرامونی را بررسی کرده قصد دارد در راستای رفع مشکلات ضرورت این مجموعه جلسه فوری با مدیران سالن‌های نمایشی برگزار کند.

در همین راستا اهالی تئاتر امیدوار هستند که با انتصاب نظری به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راهکاری برای رفع مسائل و حواشی محوطه بیرونی تئاترشهر اندیشیده شود و برای رفع ناامنی‌های موجود از جمله کیف قاپی، چاقوکشی، مزاحمت‌های خیابانی، موبایل زنی، دعواها و نزاع‌های خیابانی که بارها در بخش بیرونی تئاترشهر روی داده، تمهیداتی اندیشیده و به زودی اجرایی شود.

از آنجا که ایران با برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هر ساله میزبان گروه‌های نمایشی متعددی از کشورهای مختلف است و با در نظر گرفتن تعطیلات نوروزی و ورود گردشگر به تهران و همچنین پیش‌رو بودن روز جهانی تئاتر و اجرای برنامه‌های نمایشی در بخش درونی و محیطی مجموعه‌های نمایشی چون تئاترشهر، برقراری امنیت و ایجاد فضایی متناسب با شرایط فرهنگی برای اجرای تئاتر با مخاطب عام امری ضروری و لازم‌الاجرا است.

آنچه در این میان لازم به یادآوری است این است که تئاترشهر به عنوان یکی از بناهای تاریخی استان تهران از سوی بسیاری از گردشگران نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر همین اساس وقوع هرگونه نزاع و چاقوکشی و خونریزی در محیط بیرونی آن آرامش همیشگی فضای فرهنگی را با مخاطره روبه‌رو می‌کند. بنابراین شاید بهتر باشد پیش از اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر تئاتر از بنیاد رودکی تا تئاترشهر، ساماندهی محیطی مجموعه نمایشی تئاترشهر محقق شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری