کد خبر:46059
پ

اختصاصی| آیا مدیر جدید تئاترشهر کارهای نیمه‌کاره را به سرانجام می‌رساند؟

با انتصاب جدید در تئاتر شهر اهالی تئاتر پایتخت امیدوار از به سرانجام رسیدن طرح‌های مربوط به مهم‌ترین سالن نمایشی شهر هستند.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، صبح امروز ۱ خرداد ماه با حکم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدجواد طاهری به عنوان مدیر مجموعه تئاتر شهر جایگزین ابراهیم گله‌دارزاده شد.

محمدجواد طاهری که متولد سال ۱۳۴۹ شهر قم است با مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری به عنوان یکی از فعالان تئاتر استان قم کار کرده است. وی که طی سال‌های گذشته به عنوان مدرس، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، مدیریت خانه نمایش «قم» و مدیریت موسسه فرهنگی هنری «شب نمای آرین» به فعالیت مشغول بوده کارگردانی نمایش‌هایی چون «افرا»، «مردی در بند»، «مرگ در ساعت مرغابی»، «شیرین به روایت امروز»، «پروانه در آتش»، «خواهر عشق»، «جنگ کور»، «حنانه»، «پرومته شیطان مقدس»، «روایت حکایت قتل مشکوک هرکی باش خان»، «خاله ادیسه»، «یه دم و دو گوش»، «گوهر»، «بهشت روی اقیانوس»، «سلطان و سیاه»، «هنگامه ای که آسمان شکافت»، «داروگیر پهلوان» را به عهده داشته است.

از آنجا که وی از فعالان عرصه تئاتر محسوب می‌شود اهالی تئاتر پایتخت امیدوار هستند که با ورود طاهری به تئاتر شهر کارهای نیمه تمام ابراهیم گله‌دار زاده به سرانجام رسد و ساماندهی حریم تئاترشهر، ایجاد گذر فرهنگی از بنیاد رودکی تا تئاترشهر، تجهیز و ایمنی سالن‌ها انجام شود.

طبق آخرین خبر، نظری در پایان سال ۱۴۰۰ گفته بود که به دلیل اهمیت مساله تعیین حریم تئاترشهر و ایجاد بستری امن برای هنرمندان جهت اجرای آثار نمایشی و همچنین مخاطبانی که به‌عنوان اصلی‌ترین موتور محرک حیات تئاتر در محیط‌های هنری مانند تئاترشهر حضور پیدا می‌کنند؛ نخستین اقدامی که امروزه در همراهی با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدن به یک نتیجه قطعی آن را به‌عنوان اولین گام در حوزه مدیریت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدنظر قرار دادیم به مقوله تعیین حریم تئاترشهر باز می‌گشت. 

این در حالی است که با گذشت دو ماه از سال هنوز هیچ خبری مبنی بر اجرایی شدن این امر منتشر نشده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری