کد خبر:16474
پ

اختصاصی‌ | دولتمردان بخوانند! / حیف و میل هزاران میلیارد تومان یارانه و پول بیت‌‌المال به بهانه تامین گندم و نان؟!

به راستی چرا تاکنون هیچ طرح تحقیق و تفحصی درباره بررسی پروسه خرید گندم از کشاورزان داخلی و نوع گندم خریداری شده از دیگر کشورها و همچنین فرآیند توزیع گندم‌های خریداری شده – اعم از داخلی و وارداتی- در هیچ یک از دوره‌های مجلس عملیاتی نشده است؟!

تحریریه ۳۶۱ درجه ایران- اخبار و گزارشات تلخی درباره حیف و میل میلیاردها تومان پول بیت‌المال به بهانه تامین بخشی از نیازهای اساسی – توجه کنید تنها بخشی از نیازها- در رسانه‌ها منتشر شده و بخش قابل توجهی از این اخبار هم در محافل خبری به صورت گذرا زمزمه و به سرعت از آن عبور می‌شود.

آیا می‌دانید که به گفته کارشناسان در سال جاری بیش از ۸ میلیون تن گندم وارد کشور می‌شود و میزان این آمار واردات در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است؟

آیا می‌دانید که به گفته بسیاری از متخصصان اهل فن و کارشناسان مجرب واردات و صادرات، میزان نهایی مصرف گندم در ایران برای تولید نان صرفا سالانه ۵ میلیون تن خواهد بود.

به راستی چرا تاکنون هیچ طرح تحقیق و تفحصی درباره بررسی پروسه خرید گندم از کشاورزان داخلی و نوع گندم خریداری شده از دیگر کشورها و همچنین فرآیند توزیع گندم‌های خریداری شده – اعم از داخلی و وارداتی- در هیچ یک از دوره‌های مجلس عملیاتی نشده است؟!

نکته قابل تامل این که در مردادماه امسال نیز تازه‌ترین طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران در مجلس کلید خورد اما ….. به راستی این طرح به کجا انجامید؟ در کشوی کدام فرد مسئول به بهانه بررسی، بایگانی شده است؟!

متن کامل طرح تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت و اسامی درخواست کنندگان این تفحص به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص نحوه تأمین و توزیع کالاهای اساسی

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری نمودند، لازم است مجلس از حیث وظیفه نظارتی خود نسبت به پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در مسیر ارائه خدمات به مردم اقدام کند. یکی از موانع در مسیر توزیع کالاهای اساسی عملکرد ضعیف دستگاه‌های متولی تأمین و توزیع کالاهای اساسی است، به گونه‌ای که در تأمین و توزیع گندم، آرد و نان مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آمد و همچنین به دلیل عملکرد ضعیف در نظارت گندم، آرد و نان با یارانه دولتی به کشورهای همسایه قاچاق گردیده است. در خصوص تأمین و توزیع روغن، شکر، مرغ و برنج و دیگر کالاهای اساسی مدیریت مناسبی انجام نشده و بعضا کالاهای خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی جهت تنظیم بازار و توزیع بین مردم به نحو مناسبی توزیع نمی‌گردد. لازم است عملکرد شرکت بازرگانی دولتی و دیگر متولیان در این خصوص ارزیابی شود تا در این حوزه اگر سوء مدیریت وجود داشته با متخلفان و خاطیان برخورد جدی شود.

ضمنا در انتصابات مدیران، واگذاری سیلوها و نحوه وصول مطالبات شرکت‌ها و دستگاه‌های متولی مکاتباتی در خصوص عملکرد وزارات صنعت، معدن و تجارت و شرکت بازرگانی دولتی واصل شده است که بیانگر حاکم بودن رابطه بر ضابطه و عدم توجه به شایسته سالازی است. لازم است بررسی شود عملکرد این سازمان‌ها و دستگاه‌ها به چه نحو انجام می‌شود. بنابراین برای روشن شدن این موضوع لازم است در این حوزه تحقیق و تفحص انجام گیرد.»

شوربختانه این که به تازگی حسن حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفته که بیش از ۷ هزار میلیارد تومان یارانه‌ گندم به بخش صنف و صنعت داده می‌شود تا این کالای اساسی  با قیمت پایین‌تر به دست مردم برسد، در حالی که مردم از این یارانه بهره‌مند نمی‌شوند!

 وی اذعان کرده که این یارانه برای کاهش قیمت‌های فرآورده های تولید شده از گندم مانند ماکارونی، کیک، کلوچه، بیسکویت و … پرداخت می‌شود و باری بزرگ بر دوش دولت قرار می‌گیرد! این در حالی است که صنایع  مزبور با قیمت‌های بسیار بالاتر محصولات خود را به بازار داخلی و خارجی عرضه می‌کنند!

در تفسیر ساده اظهارات معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران باید نوشت که میلیون‌ها دلار – با نرخ ۴۲۰۰ تومانی- به بهانه تامین نیاز کشور به گندم و تهیه نان مردم در اختیار صنایع تولید ماکارونی ، کیک و … قرار می‌گیرد تا آنان تولیدات خود را به کشورهای آفریقایی، آسیایی و اروپایی صادر کنند و سود هنگفتی را به جیب بزنند.

تحریریه ۳۶۱ درجه ایران، به تازگی اسناد و مدارک غیر قابل انکاری را درباره مقاومت برخی از صاحب منصبان و مدیران در روند اجرای طرح تحقیق و تفحص و همچنین جابه‌جایی و انتصابات برای تغییر شیوه مدیریت و کنترل میلیاردها تومان پول بیت‌المال به بهانه تامین نان مردم به دست آورده که در صورت استمرار مقاومت منفی این گروه از مدیران، آن‌ها را به تفصیل منتشر می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری