کد خبر:42691
پ

اختصاصی|«سگ بند» در صدر جدول فروش سینماهای کشور ماند

تعطیلات عید سعید فطر فروش فیلم‌های سینمایی که این روزها روی پرده است را افزایش داد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، با بررسی اطلاعات ارائه شده از میزان فروش سینماهای کشور بیشترین عواید حاصل از گیشه به فیلم سنیمایی «سگ بند» اختصاص دارد.

«سگ بند» کاری از مهران احمدی ۲۹ میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۰۰ تا امروز فروش داشته است. «سگ بند» اثری در ژانر اجتماعی و کمدی است که به تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی تولیدش پس از اتمام فیلم «مصادره» در سال ۱۳۹۸ شکل گرفت.

مهران احمدی که با فیلم مصادره ثابت کرد قواعد ساخت یک کمدی پرفروش را بلد است، نوروز ۱۴۰۱ با سگ بند به سینما آمد. بخش‌هایی از فیلم جدید احمدی که یک کمدی مفرح است، در خارج از ایران فیلمبرداری شده و توانسته به کمک بازیگران نام‌آشنایی چون امیرجعفری، مهران احمدی،ناهید مسلمی، سیامک صفری، نازنین بیاتی، سعید امیرسلیمانی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور، میرطاهر مظلومی، امین فصیح، زنده یاد سیروس گرجستانی، زنده یاد عزت الله مهرآوران و بهرام افشاری  پرفروش‌ترین فیلم اکران شده در سال ۱۴۰۱ شود.

«موقعیت مهدی» کاری هادی حجازی فر دومین فیلم پرفروش روی پرده سینماست که تا امروز ۱۰ میلیارد و ۶۷۷ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۵۰ فروش داشته است. هادی حجازی فر بازیگر سینما و تئاتر که با آثار مطرحی همچون «ایستاده در غبار» در نقش حاج احمد متوسلیان مطرح شد در اولین تجربه کارگردانی فیلم بلندش با موضوع شهید مهدی باکری به جشنواره فیلم فجر راه یافت و توانست جوایز متعددی را به خود اختصاص دهد.

«موقعیت مهدی» داستان زندگی فرمانده لشگر عاشورا مهدی باکری را در شش پرده، از زمان آشنایی با همسرشان و ازدوجشان تا هنگام شهادت، روایت می‌کند. در حقیقت این فیلم روایتگر حضور شهید باکری در جبهه‌های جنگ و فراتر از آن است. مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

این اثر که یک زندگی‌نامه درام و جنگی است از تولیدات بنیاد فرهنگی روایت فتح و سیما فیلم به شمار می‌رود و با نقش‌آفرینی هادی حجازی‌ فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌ فر، معصومه ربانی‌ نیا، وحید آقاپور و روح‌ الله زمانی توانسته توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

«انفرادی» کاری از مسعود اطیابی به عنوان یکی از پرتماشاگرترین فیلم‌های سینما توانسته ۹ میلیارد و ۷۳۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان فروش داشته باشد. انفرادی فیلمی در ژانر کمدی به کارگردانی مسعود اطیابی که در سال ۱۳۹۸ در کشور ایران ساخته شده و از جمله بازیگرانی که در آن ایفای نقش کرده اند می توان به مهدی هاشمی، رضا عطاران، احمد مهرانفر، برزو ارجمند، شقایق دهقان، علی عامل هاشمی، سیروس همتی، شکیب شجره، امید روحانی، مهسا طهماسبی و مهدی فقیه اشاره کرد.


فیلم «انفرادی» داستان مردی پرنفوذ و بدهکار را روایت می‌کند که قصد دارد سرقت جدیدی را آغاز کند و در این راه از دو دوست دوران جوانی‌اش کمک می‌گیرد. در ابتدا این سه دوست از دزدی ماشین آغاز کرده اما چون پول کافی به دست نمی‌آورند، اقدام به سرقت بزرگی می‌کنند و همین امر آنها را وارد ماجراهای جالبی می‌کند.

چهارمین فیلم پرفروش سینماهای کشور«شادروان»  که به کارگردانی حسین نمازی فروش  9 میلیارد و ۷ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۵۰۰ داشته است.

«شادروان» یک ملودرام اجتماعی است که به دردسرهای یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می پردازد. خانواده این فیلم سینمایی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند و حالا با درگذشت پدرشان ماجراهای تازه ای برایشان بوجود می آید و…

این فیلم دیالوگی به یادماندنی برای مخاطبان خود دارد که می‌گوید: آهو من از وقتی بچه بودم تو سر همه فرو کردم بهم بگن نادر مارادونا؛ هردومون کله فرفری، بچه پر رو ، دنبال یه توپ که حتی اگه با دست هم شده گلش کنیم.

سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، رویا تیموریان، رضا رویگری و بهرام ابراهیمی در کنار چهره‌های تئاتری چون  چون ایمان برات‌پور، محسن مهری، سجاد رضایی، حافظ نبی‌زاده، بهناز نادری، اعظم کبودیان، فرناز صالحتاش، الهه افشاری، بابک جعفریه، مریم افشار و محمدموسی اکبری نیز نقش آفرینی می‌کنند.

طبق فروش گیشه سینماهای کشور «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان با ۷ میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۶۷۴ هزار تومان پنجمین اثر پرمخاطب در سال ۱۴۰۱ بوده است.

این اثر با بازی امیر جدیدی، ساعد سهیلی، سینا شفیعی، تینو صالحی، محمد رضا ملکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، ابوالفضل صفاری و محمدعلی راجپوت به ماجرای دستگیری عبدالمالک ریگی توسط وزارت اطلاعات ایران پرداخته است. «روز صفر» که نخستین ساخته سینمایی سعید ملکان هم محسوب می‌شود، یک اکشن ضدامنیتی ملی و روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است.

جدیدترین اثر محمدحسین مهدویان که این روزها با عنوان «مرد بازنده» روی پرده نقره‌ای سینما نقش بسته تاکنون فروش ۶ میلیارد و ۴۴ میلیون و ۴۹۵ هزار داشته است.

فیلم «مرد بازنده» که با بازی جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پرداز، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، امیر دژاکام، سجاد بابایی، منوچهر علی‌پور، شبنم قربانی، ونوس کانلی، ملیکا پازوکی تولید شده، هم از نظر پرداخت و هم از نظر مضمون شباهت زیادی به سریال «زخم کاری» دارد. همچنین حضور جواد عزتی در نقش یک کاراکتر ۵۶ ساله با گریم سنگینی که دارد در این فیلم یکی از نکات جالب توجه از نگاه مخاطب است.

این فیلم داستان فردی به نام احمد خسروی است که در گیر و دار زندگی شخصی پرمسئله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های احمد در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

«لامینور» به عنوان هفتمین فیلم پرفروش روی پرده تاکنون ۸۰۰ میلیون و ۲۲۸ هزار تومان عواید حاصل از گیشه داشته است.

فیلم سینمایی لامینور (Laminor) فیلمی اجتماعی و درام به کارگردانی داریوش مهرجویی است که در سال ۱۳۹۸ ساخته شده است؛ فیلمنامه فیلم لامینور را داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر به صورت مشترک به رشته تحریر درآورده اند و تهیه‌کنندگی آن را نیز رضا درمیشیان بر عهده داشته‌‌ است؛ داریوش مهرجویی بعد از فیلم اشباح در سال ۹۲ پس از ۶ سال با لامینور به فیلمسازی روی آورد؛ مهرجویی در این فیلم پس از ۴۰ سال با علی نصیریان و عزت الله رمضانی‌فر همکاری کرده‌ است.

این فیلم درباره یک آکورد به نام لامینور Am است که محوریت اصلی داستان آن را یک نوازنده سنتور تشکیل می‌دهد. در این اثر هنرمندانی چون علی نصیریان، عزت الله رمضانی فر، علی مصفا، سیامک انصاری، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان، کاوه آفاق، امرالله صابری، بهناز جعفری، رضا داوودنژاد، دیبا زاهدی، بیتا فرهی، فریماه فرجامی، هومن بهزادی، مهدی مرتضایی به ایفای نقش می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری