کد خبر:96349
پ

اخبار ساختگی غرب برای تضعیف کرملین

به تازگی و به دنبال شورش نظامی “یوگنی پریگوژین” رئیس گروه شبه نظامی واگنر در روسیه، تحولات سریعی در این مورد صورت گرفت که در میان آنها برخی از رسانه‌های غربی با انتشار اخبار جعلی سعی در تضعیف کرملین داشتند.

روایتی از یک خبرl اخبار ساختگی غرب برای تضعیف کرملین

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، تنش به وجود آمده در روابط پریگوژین با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه که منجر به شورش مسلحانه روز جمعه گروه واگنر شد، بستر بسیار مناسبی را برای سوء استفاده برخی از رسانه‌های غربی ایجاد کرد. این رسانه‌ها در تلاش برای پیشی گرفتن از یکدیگر به دنبال این بودند تا با انتشار رویدادهای فانتزی به عنوان خبر، فضا را به شکل دیگری نشان دهند.

بلاروس روز شنبه در بیانیه حمایتی از روسیه هشدار داد که هر تحریک و هر درگیری داخلی در حلقه‌های نظامی و سیاسی، در میدان اطلاعاتی و در جامعه مدنی یک هدیه به مجموعه غرب برای جنگ ترکیبی علیه مسکو است.

در واقع، جستجو برای اطلاعات در مورد وقایع مربوط به سرکشی گروه واگنر در منابع غربی مشخص می‌کند که برای رسانه‌های اوکراینی و غربی فضای مناسبی شکل گرفته بود زیرا روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و تارنماهای خبری برخط (آنلاین) در رقابتی برای ایجاد داستان‌های خبری غلط شرکت داشتند.

غرب که از ابتدای جنگ اوکراین به دنبال تضعیف نظامی و اقتصادی روسیه و بر هم زدن نظم داخلی این کشور بوده است به نظر می‌رسد در رویکرد خبری این رویداد از همان ابتدا با بزرگ‌نمایی وقایع به دنبال ارتباط دادن آن به یک جنگ داخلی و کودتای نظامی بوده است.

منبع
ایرنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری