کد خبر:17466
پ

احکام ۲۱ متهم تخلف از تعهدات ارزی در اصفهان صادر شد

ییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: احکام قطعی ۲۱ متهم پرونده کلاهبرداری شبکه‌ای منتهی به اخلال در نظام اقتصادی کشور و تخلف از تعهدات ارزی صادر شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران و به نقل از ایرنا؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل اصفهان، حجت‌الاسلام  اسدالله جعفری روز سه شنبه  در تشریح جزییات این پرونده، افزود: دادگاه جرایم اقتصادی استان پس از رسیدگی و با اعلام ختم رسیدگی مبادرت به صدور رأی کرد.

وی اظهار داشت: اتهام متهمان ردیف اول تا دوازدهم، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای منتهی به اخلال در نظام اقتصادی کشور و تخلف از تعهدات ارزی با ارائه نکردن برگ سبز گمرکی مبنی بر ورود کالای ثبت سفارش شده با ارز مبادله‌ای بصورت شبکه‌ای از طریق ارائه اسناد و مدارک غیرواقعی و مجعول به سه بانک با ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون یورو ارز دولتی و فروش آن در بازار آزاد بوده است.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: اتهام متهمان ردیف سیزده، چهارده و پانزده(کارمندان یکی از بانک‌های دولتی) مشارکت در اختلاس از طریق صدور حواله ارزی بدون اخذ تضمین کافی و با رعایت نکردن دستورالعمل‌های تخصیص ارز و معاونت در کلاهبرداری شبکه‌ای منتهی به اخلال در نظام اقتصادی کشور بوده است.

به گفته وی؛ اتهام سایر متهمان که کارمندان یکی از بانکهای خصوصی استان بوده‌اند، خیانت در امانت و معاونت در اخلال نظام اقتصادی کشور در قالب همکاری با متهمان ردیف هفت و هشت جهت اخذ ارز مبادله‌ای برای وارد کردن کالاهای ضروری مورد نیاز کارخانجات بخش تولید بدون وارد کردن کالاهای مورد نظر و فروش ارز در بازار آزاد است.

رییس دستگاه قضایی استان احکام صادره متهمان این پرونده را به شرح ذیل اعلام کرد: به لحاظ احراز نشدن قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران یا مقابله با آن، ‘علیرضا برخوردار کاشانی’ فرزند قاسم به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغی بیش از ۲۵ میلیارد ریال و یک میلیون و سیصد هزار یورو(قدر متیقن سود حاصل از فروش ارز حواله های ارزی موضوع اتهام انتسابی و درصد سود حاصله از اصل ارز حواله های ارزی که در بانک های خارجی نصیب مشارالیه شده) به عنوان جزای مالی بابت مال تحصیل شده از طریق خلاف قانون محکوم شد.

وی ادامه داد: ‘مجید اسکندی’ فرزند عیسی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ بیش از ۱۷۳ میلیارد ریال جزای نقدی، ‘امین پورمتین’ فرزند محمدحسین به تحمل پنج سال حبس تعزیری و ۲۴ میلیارد ریال جزای نقدی، ‘محمدحسین پورمتین’ و ‘جمال حاجی اسمعیلی’ فرزند احمد، هر کدام سه سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۴ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: ‘مسعود سلطان’ فرزند فلامرز نیز به تحمل سه سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی، ‘یاسر صابونی’ فرزند محمدتقی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و پرداخت مبلغ بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال به عنوان جزای مالی درآمد حاصله از طریق خلاف قانون به نفع دولت، ‘سیدامیر حجتی ذوالپیرانی’ فرزند سیدحسن، ‘مجید بیات’ فرزند غلامرضا و ‘محمدعلی عقدائی’ فرزند عبدالمجید، هر کدام به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی همچنین به صدور احکام ‘حمیدرضا امینی’ فرزند علی به تحمل پنج سال حبس تعزیری و انفصال دائم از خدمات دولتی، ‘حمید محسنی’ فرزند علی محمد به یک سال حبس تعزیری و محرومیت از خدمات دولتی اشاره کرد و گفت: ‘حسین اسماعیلی دشتیان’ بلحاظ فوت مشارالیه قرار موقوفی تعقیب صادر و نسبت به سایر متهمان و اتهامات دیگر برخی از متهمان رأی بر برائت صادر شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری