کد خبر:132749
پ

احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در کشور

رئیس ستاد تامین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور، با اشاره به احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح، گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در مجموع به سازمان نیروهای مسلح تحویل داده شده است.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، سردار مجید ابن الرضا امروز در جلسه شورای مسکن نیروهای مسلح گیلان از تشکیل قرارگاه‌های استانی ساخت مسکن در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ پروژه فعال در کشور مراحل احداث ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح را در دست اجرا دارند.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور، پیشرفت فیزیکی این واحدها را ۱۵ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در مجموع به سازمان نیروهای مسلح تحویل داده شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه دولت در رابطه با ساخت مسکن و اجرای نهضت ملی مسکن در کشور، نیروهای مسلح در مجموع نزدیک ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که طی قراردادی با راه و شهرسازی برای ساخت و تحویل آن برای نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) برنامه‌ریزی شده است.

سردار ابن الرضا با اشاره به فعالیت ۵۰ تعاونی مسکن ناجا در سطح کشور، تصریح کرد: ۱۵۰۰ هکتار از املاک و اراضی نیروهای مسلح با دستور فرمانده کل قوا برای ساخت این منازل مسکونی اختصاص یافت و با مساعدتی که دولت در تامین اراضی داشت در مجموع ۱۷۰۰ هکتار برای ساخت مسکن نیروهای مسلح در نظر گرفته شد که امیدواریم امسال مشکل کمبود زمین با کمک دولت، وزارت راه و شهرسازی و استانداران برطرف شود.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور، بیان کرد: با استفاده ۳۰ درصدی از امکانات نیروهای مسلح، ۱۰ درصد تخفیف زمین با موافقت بازگشت پول و دوره تنفس پنج ساله توانستیم قدم‌هایی را در راستای تسهیل‌گری و ارزان سازی مسکن برداریم.

وی در ادامه مجموع نیازمندی مسکن سازمان‌های نیروهای مسلح استان گیلان را ۸۵۰۰ تا ۹ هزار واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای احداث نزدیک سه هزار واحد برنامه ریزی شده و بخش کوچکی از این واحدها نیز در هفته دفاع مقدس امسال تحویل متقاضیان شده است.

سردار ابن الرضا نیازمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان را ۲۷۵۸ واحد دانست که ۱۰۰۰ واحد آن تعیین تکلیف شده و ۱۷۰۰ واحد نیز باید احداث شود و افزود: ۲۰۳۰ نفر از این متقاضیان در شهر رشت، ۵۱۶ نفر در بندرانزلی و ۲۱۲ نفر در سایر شهرهای استان منتظر دریافت واحد مسکونی هستند.

وی ادامه داد: امیدواریم با تاکیدات استاندار محترم و تعامل معاون عمرانی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی و کارگروه نیروهای مسلح بزودی مشکل کمبود زمین در استان رفع شود.

وی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده امید است با سرعت بخشیدن به کار و انجام اقدامات جهادی مراحل ساخت و ساز این واحد های مسکونی در کمتر از ۲ سال به پایان برسد و دغدغه تامین مسکن همکاران ما در نیروهای مسلح برطرف شود.

در پایان این جلسه حکم رییس قرارگاه استانی ساخت مسکن نیروهای مسلح گیلان به سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان اهدا شد.

منبع
ایسنا
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری