کد خبر:86921
پ

اتصال شهر ماژان به اینترنت پرسرعت شبکه همراه با راه‌اندازی یک سایت ایرانسلی

مصطفی بهی در این باره گفت: در شهر ماژان، اینترنت ثابت وجود دارد و اتصال به اینترنت پرسرعت همراه تا هفته دولت امسال راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، ۱۳ اردیبهشت امسال همایش نکوداشت شوراهای اسلامی استان خراسان جنوبی با حضور مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور و استاندار خراسان جنوبی در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد و یکی از اعضای حاضر در این نشست دست‌نوشته‌ای را بلند کرد که روی آن نوشته شده بود “شهر ماژان تنها شهری که در کشور اینترنت ندارد و شهرک جدید آن بدون آب است”.

 همان روز در ارتباط تلفنی با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی علت موضوع را جویا شد.

مصطفی بهی در این باره گفت: در شهر ماژان، اینترنت ثابت وجود دارد و اتصال به اینترنت پرسرعت همراه تا هفته دولت امسال راه‌اندازی خواهد شد.

اما وعده مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ۲۲ روز و زودتر از زمانی که قول داده بود، محقق شد و روز گذشته اتصال شهر ماژان و تعدادی روستاهای همجوار به اینترنت پرسرعت بر بستر شبکه همراه فراهم شد.

بهی روز چهارشنبه  گفت: برای اتصال اینترنت پرسرعت بر بستر همراه در شهر ماژان خوسف یک سایت ایرانسلی نسل دو، سه و چهار با اعتبار چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌اندازی شد.

وی افزود: شهر ماژان به عنوان تنها شهر فاقد اینترنت بر بستر شبکه همراه استان بود که این اتصال فراهم شد و در حال حاضر همه شهرهای استان از اینترنت نسل سوم و چهارم برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی عنوان کرد: با راه‌اندازی این سایت ایرانسلی حدود ۲۰۰ خانوار از مزایای اینترنت پرسرعت با تلفن همراه در شهر ماژان و روستاهای همجوار برخوردار شدند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۳۱ شهر دارد.

وزارت کشور در سال ۱۳۹۹ مجوز ارتقای روستای ماژان مرکز بخش جلگه ماژان از توابع شهرستان خوسف، به شهر را صادر کرد و ماژان سی و یکمین شهر استان خراسان جنویی شد.

منبع
ایرنا
کلیدواژه : اینترنت پرسرعت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری