کد خبر:9155
پ

ابراز امیدواری نیمی از مردم کشور به بهبود وضعیت کشور در دولت جدید/ امواج امید به تحول در سطح کشور

نیمی از مردم کشور امیدوارند که دولت آیت الله رئیسی با عبور از وضعیت موجود، مشکلات کشور را کاهش دهد.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، نزدیک به نیمی از مردم کشور معتقدند که فعالیت دولت آیت الله رئیسی مشکلات کشور را کاهش می دهد و وضعیت موجود رو به بهبودی می رود.

برپایه این گزارش، براساس نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) ۴۵.۹ درصد شهروندان معتقدند که با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی مشکلات کشور کمتر می‌شود.

ارزیابی شهروندان از حل مشکلات کشور با فعالیت دولت آیت الله رئیسی بر حسب همه متغیرهای زمینه‌ای معنادار شده است. زنان بیشتر از مردان معتقد به کاهش مشکلات کشور با آمدن آقای رئیسی هستند. افراد ۵۰ سال به بالا بیشتر از سایر گروه‌های سنی، افراد غیردانشگاهی بیشتر از افراد دانشگاهی، افرادی که سرانه هزینه فرد در خانوار آن‌ها کمتر از یک میلیون است بیشتر از سایر گروه‌های هزینه‌ای، افراد ساکن در روستاها نیز بیشتر از ساکن شهری معتقدند با آمدن آقای رئیسی مشکلات کشور کمتر می‌شود.

همچنین ۱۱.۵ درصد گفته‌اند با آمدن دولت جدید مشکلات کشور بیشتر هم می‌شود. از نظر ۳۳.۸ درصد با آمدن رئیسی وضعیت کشور تغییری نخواهد کرد. ۸.۸ درصد نیز به این سوال پاسخ نداده‌اند.

گفتنی است که نتایج تحلیل داده های دریافتی از بررسی فهرست هشتگ‌های برتر در توییتر فارسی در ۱۳ مردادماه نشان می‌دهد که همزمان با انتقال مدیریت اجرایی کشور و تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، موجی از امید برای عبور از وضعیت موجود در کشور شکل گرفته و در حال گسترش است.

براساس نتایج به دست آمده از بررسی موضوع‌های مختلف سیاسی و فرهنگی، هشتگ‌های #تنفیذ_امید درباره حکم تنفیذ آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور، در ۱۳ استان ترند اول بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری