کد خبر:122667
پ

آیت الله رئیسی بزرگترین آزاد راه کشور را در مهرماه افتتاح خواهد کرد

بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: بزرگترین آزادراه کشور به طول ۲۳۰ کیلومتر بین اصفهان و شیراز توسط رئیس جمهور در مهرماه افتتاح خواهد شد.

بزرگترین آزادراه کشور توسط رئیس جمهور در مهرماه افتتاح خواهد شد

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز رئیس بانک مرکزی خبر خوبی را داد و اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن در بهار سال گذشته منفی بود که امسال به مثبت ۲ رسیده است و این نوید خیلی خوبی در سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و مسکن خواهد بود و نشان‌دهنده حجم ساخت و ساز در حوزه مسکن در کشور است.

وی افزود: در حوزه مسکن ما چند هدف را توأمان دنبال می‌کنیم که هم تأمین منابع بانکی از شبکه بانکی، عدد آن افزایش پیدا کرد و هم نرخ سود از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: رئیس جمهور از وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی درخواست داشتند که مشکلات پیش رو برداشته شود. باید هم میزان وام را افزایش دهیم و درصد سود را کاهش دهیم تا به تولید بیشتر مسکن کمک کند.

وی در خصوص پروژه‌های حمل‌ونقل کشور گفت: بزرگترین آزادراه کشور به طول ۲۳۰ کیلومتر بین اصفهان و شیراز توسط رئیس جمهور در مهرماه افتتاح خواهد شد. مراحل ترافیکی و آزمایش عبور خودرو آغاز شده است.

بذرپاش ادامه داد: پروژه بعدی در حوزه ریلی وزارت راه و شهرسازی است و آن افتتاح پروژه راهبردی راه‌آهن همدان به سنندج است که استان کردستان از بن‌بست ریلی خارج می‌شود و به شبکه ریلی اضافه می‌شود.

وی افزود: در آبان ماه نیز شاهد افتتاح خط ریلی رشت به بندر کاسپین خواهیم بود. عملاً با افتتاح این پروژه دریای جنوب به دریای شمال و بندر شهید رجایی به دریای خزر متصل خواهد شد.

منبع
مهر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری