کد خبر:26390
پ

اختصاصی|آیا واکسیناسیون دانش‌آموزان نگرانی‌ها را رفع می‌کند؟

یکی از نگرانی‌های والدین از آغاز آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس، سرعت شیوع بیماری کرونا و سویه جدید آن امیکرون است.

به گزارش خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران، با توجه به حضوری شدن آموزش‌ها درمدارس و اجرای دستورات و ابلاغیه‌های مبنی بر بازگشت دانش‌آموزان به مراکز آموزشی، برخی از خانواده‌ها نسبت انتقال ویروس کرونا و سویه جدید آن از یک محصل به محصل دیگر اظهار نگرانی می‌کنند.

برخی از والدین معتقدند که واکسیناسیون تا امروز در میان افراد بزرگسال انجام شده و نوجوانان و کودکان مصونیتی نسبت به این ویروس ندارند بنابراین ممکن است با کنار هم قرار گرفتن در یک کلاس، حتی به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان ابتلا به بیماری چندین برابر شود.

همچنین در حالی که سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت امروز ۵ بهمن ماه خبر آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان ۹ تا ۱۲ ساله را اعلام کرده، تحقق این امر باعث ایجاد واکنش‌هایی نسبت به آموزش حضوری دانش‌آموزان خواهد شد.

موضوع دیگری که در این میان مطرح است این است که طبق گفته روابط عمومی وزارت بهداشت واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها تنها با رضایت والدین انجام می‌شود، بنابراین اگر والدین اجازه تزریق واکسن را ندهند ممکن است، واکسیناسیون برخی افراد انجام نمی‌شود و بر همین اساس در میان دانش‌آموزان، محصلانی وجود خواهند داشت که واکسن نزده‌اند. در کنار این امر نکته نگران کننده دیگر برای والدین این است که از آنجا که واکسیناسیون به معنای محافظ صد در صدی نیست، ممکن است افراد واکسن زده هم به واسطه واکسن نزده‌ها دچار ویروس شوند و همین امر باز جریان آموزش را با وقفه مواجه کند.

اگرچه نگرانی‌های والدین نسبت به آموزش حضوری در مدارس بر حق است اما کارشناسان و پزشکان نظر متفاوتی در این باره دارند.

علی کریمی متخصص مراقبت‌های ویژه درگفتگو با خبرنگار ۳۶۱ درجه ایران در خصوص این نگرانی‌ها می‌گوید: شروع واکسیناسیون گروه سنی زیر ۱۲ سال، مهم‌ترین راه‌حل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است. همچنین با بررسی هر روزه محصلان می‌توان راه‌های انتقال ویروس را تا حد قابل توجهی محدود کرد بنابراین والدین نباید از تحصیل حضوری دانش‌آموزان ممانعت کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری