کد خبر:106208
پ

آهنگ خرید تضمینی گندم به طور روزانه از کشاورزان کردستان به ۳۳ هزار و ۱۷۷ تن رسیده است

– نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: آهنگ خرید تضمینی گندم به طور روزانه از کشاورزان استان به ۳۳ هزار و ۱۷۷ تن رسیده است.

آهنگ خرید روزانه گندم در کردستان به بیش از ۳۳ هزار تن رسید

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، جمال صالحی اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت(۱۰ تیر) تا ۳۱ تیرماه سال جاری ۴۱۸ هزار و ۹۴۶ تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شد.

وی ارزش میزان گندم خریداری شده در استان را ۶ هزار و ۳۴۲ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: مجموع گندم خریداری شده در استان توسط ۲۶ هزار و ۲۸۷ نفر از کشاورزان استان تحویل مراکز خرید داده شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۳۳ هزار و ۱۷۷ تن خواند و بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ مرکز خرید تضمینی گندم شامل سیلوهای بخش دولتی و خصوصی و مراکز تعاون روستایی در سطح استان فعال است.

صالحی یادآور شد: تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان های بیجار با ۱۰۵ هزار و ۳۵ تن، سقز ۱۰۰ هزار و ۷۹۹ تن، قروه ۴۸ هزار و ۱۱۰ تن و کامیاران ۴۷ هزار و ۱۸۹ تن است.

وی ادامه داد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های دهگلان ۳۶ هزار و ۲۶۶ تن، دیواندره ۲۰ هزار و ۴۳۲ تن، سنندج پنج هزار و ۵۷۱ تن، بانه ۲ هزار و ۵۱۷ تن، مریوان یک هزار و ۶۶۷ تن و سرمآباد یک هزار و ۲۱۷ تن بوده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان در پاسخ به اینکه آیا مبلغی بابت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان استان واریز شده است، گفت: میزان چک لیست ارسالی به بانک کشاورزی افزون بر ۲۰۲ هزار و ۷۱ تن است و تاکنون مبلغی به حساب کشاورزان استان واریز نشده است.

صالحی افزود: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت تا ۳۱ تیرماه سال جاری در استان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است و بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری