کد خبر:152728
پ

آمریکا مدعی تحریم یک شبکه تامین مالی ایرانی انصارالله یمن شد + جزییات

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه یک فرد و سه نهاد را که به ادعای آن مسئول تسهیل جریان کمک های مالی ایران به نیروهای حوثی( انصارالله ) و فعالیت های بی ثبات کننده آنها هستند، تحریم کرد.

آمریکا مدعی تحریم یک شبکه تامین مالی ایرانی انصارالله یمن شد + جزییات

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران به نقل از منیبان، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه یک فرد و سه نهاد را که به ادعای آن مسئول تسهیل جریان کمک های مالی ایران به نیروهای حوثی (انصارالله ) و فعالیت های بی ثبات کننده آنها هستند تحریم کرد. در میان کسانی که امروز تحریم شده اند، رئیس انجمن مبادلات ارز در صنعا و سه صرافی در یمن و ترکیه وجود دارند.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این افراد و صرافی ها به دستور سعید الجمال که از سوی آمریکا تحریم شده و وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، انتقال میلیون‌ها دلار به حوثی‌ها را تسهیل کرده‌اند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «اقدام امروز بر عزم ما برای محدود کردن جریان غیرقانونی منابع مالی به حوثی‌ها تأکید می‌کند. این گروه همچنان به حملات خطرناک علیه کشتیرانی بین‌المللی ادامه می‌دهند و خطر بی‌ثباتی بیشتر منطقه را افزایش می دهند. آمریکا به همراه با متحدان و شرکای خود، به هدف قرار دادن شبکه‌های تسهیل‌کننده کلیدی که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها و حامیان آنها در ایران را ممکن می‌سازد، ادامه خواهند داد.»

منبع
منیبان
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری